• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Enkät: Kommer utvecklingen med Smart Watches att påverka den mekaniska klockindustrin?

Greven

Audemars
Intressant frågeställning! Jag har svarat på enkäten. Kul om du kort kunde redovisa för vad du kom fram till. Hoppas fler kommer svara.
Lycka till! :)
 

Tjabo

Rolex
2-Faktor
Svarat! Gillar dock inte svarsalternativen på "vad är en klocka främst för dig".
För mig handlar det inte om ett smycke, eller något som visar att jag hänger med. Det handlar om uppskattning av ett hantverk, om tradition, historia och kunnande. Närmast kommer väl investering. Men det är kanske 1/10 av varför jag väljer att lägga så mycket pengar på en klocka.
 

Biffbert

Cartier
Fixat och donat!
Tyckte dock svaren på vad en klocka är för mig kunde varit lite utförligare om vi nu ska vara kritiska.
Men lycka till hur som haver :) ser fram emot svar
 

Urkvinnan

Vacheron
2-Faktor
Klart.
Håller med ovanstående om att man ska fundera på vilka som är uppgiftslämnare i denna undersökningen. Vore kul att se om resultatet blivit ett annat om du lagt ut länken till undersökningen på en träningssite eller någon sida som flashback.
En analys av resultatet av denna undersökning kommer troligtvis att visa att den mekaniska klockindustrin går en ljus framtid till mötes. Hurra!
 

Tantal

Omega
2-Faktor
Svarat. Kunde varit fler frågor eller fler alternativ på varje fråga. Jag vet vad jag vill och vad jag tycker men hade svårt att välja svar! Ingen kritik utan kanske hjälp till event. kommande undersökningar!
 

Mr.Chang

Audemars
image.jpeg
Hoppas du blir nöjd med svaret.
Smart watch funkar bara för de yngre,ingen status i prylen,om ett år så är den så pass föråldrad att ingen vill ha den plus att den blir icke kompatibel med någon nyare telefon.
Allså! Inget samlar värde!!! ( Äger faktiskt en,det var kul,typ en vecka)
 

Floduttern

Audemars
Pledge Member
2-Faktor
Topp