• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Enkel 3d-utskriven klockhållare

NQ2

Basic
Jag hittade denna smidiga klockhållare som jag tänkte dela med mig av(inte jag som designat). Utskriven med standardinställningar(10% fyllnad, 0.2mm lagertjocklek), tar ungefär 3h att skriva ut. Fjädrar fint och lämnar inte några märken på klockan, står även stadigt. 19g plast per utskrift, inte så dyra med ett ungefärligt pris på 6kr/st ;)

Förmodligen skulle man kunna påskynda utskriften med ökad lagertjocklek, grövre munstycke och kanske lite mindre material på vissa ställen.

https://www.thingiverse.com/thing:1975188

145415762_599887364196254_2646435891966804754_n.jpg

Senast ändrad:
Det var roligt med responsen!:) Jag skriver inte själv ut och säljer, har tyvärr inte den möjligheten. Det är däremot många som gör det, och det brukar inte vara så dyrt, kolla på https://www.3dhubs.com/ där finns det många som är anslutna även i Sverige. Jag fick en "instant quote" på klockhållaren och med utskrift i PLA blev priset runt 35kr/st om man beställer 20st. Det finns även andra fina designer som folk har delat med sig av som man kan få utskrivna på samma ställe.

Tänk på att kolla med personen som har gjort designen om den inte är släppt under en Creative Commons licens som medger kopiering, men min erfarenhet är att dom flesta brukar bli glada om andra vill kopiera och sprida ens verk vidare.

Precis påbörjat produktionen av 30 st klockhållare. Kommer göra 15 st vita och 15 st svarta. Beställer dem för 12kr/st från en kille i Södra Sverige och enligt honom kommer de vara klara på söndag och då skickar han dem till mig! Så i mitten på nästa vecka får vi räkna med! Kommer säljas för 15-20kr + 12kr frakt. Måste bara hitta något bra att skicka den i så de inte skadas!

Hör av mig när de är klara!

Precis påbörjat produktionen av 30 st klockhållare. Kommer göra 15 st vita och 15 st svarta. Beställer dem för 12kr/st från en kille i Södra Sverige och enligt honom kommer de vara klara på söndag och då skickar han dem till mig! Så i mitten på nästa vecka får vi räkna med! Kommer säljas för 15-20kr + 12kr frakt. Måste bara hitta något bra att skicka den i så de inte skadas!

Hör av mig när de är klara!
Oj, snabbt jobbat! Det uppskattas verkligen och ser fram emot att beställa hem ett gäng!

Nu har de kommit! Kan dessvärre inte lägga upp sälj annonser ännu på grund av att jag inte har laddat upp 50 inlägg ännu. Fram tills dess kan ni skriva ett PM så löser vi det.

Men de kommer kosta 20kr st + frakt som ligger på 12kr. Dvs 32kr totalt. Vid köp av flera blir frakten såklart dyrare då jag måste köpa större kuvert vilket kostar samt väger mer (högre porto).

Finns 26 st svarta och 4 vita!

Ping @Rikala @SthlmWatchz @GuttedFeelings

805C1ED3-55E1-4CE6-9BDB-0464B6A7E048.jpeg

Senast ändrad:
I syfte att hjälpa, inte att konkurrera, skulle jag också kunna hjälpa till att skriva ut till självkostnadspris om intresse finns. PMa om intresse finns. Jag har ett 20-tal färger på lager.

I syfte att hjälpa, inte att konkurrera, skulle jag också kunna hjälpa till att skriva ut till självkostnadspris om intresse finns. PMa om intresse finns. Jag har ett 20-tal färger på lager.
Hade uppskattats!

Jag säljer också till självkostnadspris men har själv ingen skrivare så beställer hem från en grabb och säljer sedan här.

Gått i tankarna på att ge mig in i 3d-printings-världen och suget blev ju inte mindre av denna tråd. Smart grunka!

Tillbaka
Topp