• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Enkla militärur (Nya). Bilder/tips önskas.

Emil_G

f.k.a hastkista
Har dom senaste dagarna sneglat på militärur, eller rättare sagt moderna klockor vars design och till viss del funktioner inspirerats av militärur från 40-50 talet.
Det som tilltalar mig är de enkla designerna och andan av funktionalitet.
Jag förstår absolut varför vintageuren som dessa klockor baseras på är eftertraktade, men jag letar något som är nyproducerat.

Nå, vem kan tipsa om klockor som är nu i produktion, eller iaf tillgängliga,som kvalar in på kriterierna?
Posta gärna bilder!
 

durutti

Cartier
Stowa
Partitio.jpg


Laco
861710_BlackAutomatik36_slide01.jpg


Glycine
4f3f1679-121e-44b3-96cc-e2f35b2cb204.jpg

70112f82-0221-4097-977d-869fa4b6b402.jpg
 

slimjim

Rösten från Bro
2-Faktor
Har dom senaste dagarna sneglat på militärur, eller rättare sagt moderna klockor vars design och till viss del funktioner inspirerats av militärur från 40-50 talet.
Det som tilltalar mig är de enkla designerna och andan av funktionalitet.
Jag förstår absolut varför vintageuren som dessa klockor baseras på är eftertraktade, men jag letar något som är nyproducerat.

Nå, vem kan tipsa om klockor som är nu i produktion, eller iaf tillgängliga,som kvalar in på kriterierna?
Posta gärna bilder!
Panerai!
 

Mark-IX

Cartier
Har dom senaste dagarna sneglat på militärur, eller rättare sagt moderna klockor vars design och till viss del funktioner inspirerats av militärur från 40-50 talet.
Det som tilltalar mig är de enkla designerna och andan av funktionalitet.
Jag förstår absolut varför vintageuren som dessa klockor baseras på är eftertraktade, men jag letar något som är nyproducerat.

Nå, vem kan tipsa om klockor som är nu i produktion, eller iaf tillgängliga,som kvalar in på kriterierna?
Posta gärna bilder!


Tråden är gammal, men blev det något köp?
 
Topp