• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Enklare vintageur på länkar...

PJW

Audemars
2-Faktor
Alla här inne kan väl känna igen sig i att klockfanatismen har nyanser och faser, perioder då vissa typer av klockor eller kanske rent av en särskild klocka är det enda som snurrar i huvudet. Dykare i dess olika variationer och utformningar, dressur, tankar, enklare klassiker och sportklockor. You name it.

Just nu befinner jag mig i en sådan kärlekshärva. Denna gång är det enklare sportklockor på länk som gäller. Typ Rolex Explorer 1016, DJ & DD, Tudor Ranger och 7017 etc. Mitt problem ligger väl i att jag inte riktigt har ekonomin för ovan nämnda klockor men är nyfiken på vad ni kör för enklare vintageklockor på länk! Berätta! Har ni några udda fåglar i ers klockbon? Kör ni på de stora namnen som 1016 eller DJ? Så - bidra med bilder och spä på mitt ha-begär, är ni snälla.

Ha en fortsatt härlig torsdagskväll!
 

theargonaut

Patek
Pledge Member
2-Faktor
Alla här inne kan väl känna igen sig i att klockfanatismen har nyanser och faser, perioder då vissa typer av klockor eller kanske rent av en särskild klocka är det enda som snurrar i huvudet. Dykare i dess olika variationer och utformningar, dressur, tankar, enklare klassiker och sportklockor. You name it.

Just nu befinner jag mig i en sådan kärlekshärva. Denna gång är det enklare sportklockor på länk som gäller. Typ Rolex Explorer 1016, DJ & DD, Tudor Ranger och 7017 etc. Mitt problem ligger väl i att jag inte riktigt har ekonomin för ovan nämnda klockor men är nyfiken på vad ni kör för enklare vintageklockor på länk! Berätta! Har ni några udda fåglar i ers klockbon? Kör ni på de stora namnen som 1016 eller DJ? Så - bidra med bilder och spä på mitt ha-begär, är ni snälla.

Ha en fortsatt härlig torsdagskväll!
Har passerat den fasen lite just nu, som du vet :) Denna länk har jag dock testat på en jag har kvar.
 

Rum Runner

Patek
2-Faktor
Alla här inne kan väl känna igen sig i att klockfanatismen har nyanser och faser, perioder då vissa typer av klockor eller kanske rent av en särskild klocka är det enda som snurrar i huvudet. Dykare i dess olika variationer och utformningar, dressur, tankar, enklare klassiker och sportklockor. You name it.

Just nu befinner jag mig i en sådan kärlekshärva. Denna gång är det enklare sportklockor på länk som gäller. Typ Rolex Explorer 1016, DJ & DD, Tudor Ranger och 7017 etc. Mitt problem ligger väl i att jag inte riktigt har ekonomin för ovan nämnda klockor men är nyfiken på vad ni kör för enklare vintageklockor på länk! Berätta! Har ni några udda fåglar i ers klockbon? Kör ni på de stora namnen som 1016 eller DJ? Så - bidra med bilder och spä på mitt ha-begär, är ni snälla.

Ha en fortsatt härlig torsdagskväll!
Ha ha, mittiprickbeskrivning av mig! 1016 red mig som mara under lååång tid tills jag i slutet av förra året kunde bärga en men innan den ens landat i min hand drabbades jag av speedmasterfeber. Jag har ännu inte skaffat nån.....:woot:
image.jpeg
 

PJW

Audemars
2-Faktor
Ha ha, mittiprickbeskrivning av mig! 1016 red mig som mara under lååång tid tills jag i slutet av förra året kunde bärga en men innan den ens landat i min hand drabbades jag av speedmasterfeber. Jag har ännu inte skaffat nån.....:woot:
image.jpeg
Haha men visst är det härligt? Det är ju en del av det goa.

Den där är så jävla snygg, som vi konstaterade igår. Lyckost till ny ägare!

Den där godsaken känner jag igen...
image.jpeg
 
Senast ändrad:

eriksson850

Carpe Diem certifierad medlem
2-Faktor
Rolig tråd slänger upp ett nyförvärv. En Revue-exclusive på nån sorts orginallänk tror jag, iallafall rätt vanlig för tiden. Inte superbekväm på länk dock.
revue länk.JPG
Nja, tror inte att det är en "original länk", däremot tidstypisk och kan mycket väl ha sålts till klockan en gång i tiden.
Då Sverige var en stor stålproducent på den här tiden tillverkade vi även mycket länkar av den där modellen. Brukar oftast stå producent någonstans, typ eskilstuna, IMCO etc... Ingen märkning på din?
Revue tillverkade för övrigt väldigt trevliga klockor. :)

Edit: Kallas ofta pansarlänk.
 
Senast ändrad:
Topp