• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Enligt trovärdigt rykte kommer i höst en Longiness med

DrDre

Patek
Men det finns ju redan en? eller är det något jag missar? :depressed:

image.jpg
image.jpg
image.jpg
image.jpg
image.jpg
image.jpg
image.jpg
image.jpg
image.jpg
image.jpg
image.jpg
image.jpg
image.jpg
image.jpg
image.jpg

Ursäkta om det blir OT. Det är en cool klocka. Får man fråga hur mycket det kostar att serva en sådan?
 

DrDre

Patek
Jag hade denna och trivdes bra med den, men till slut tyckte jag den blev för plottrig och för att frigöra kapital till inköpet av Navitimern fick den gå...

Longines:en åkte ut för att den var plottrig, och in kom en Navitimer istället? :)

Jag gillar båda, och Navitimern är en favorit jag gillat väldigt länge. Men frågan är om det inte är den plottrigaste klockan man kan få för pengar? Och det är väl en del av charmen med den tycker jag.
 

TiE

TiE Bomber
Pledge Member
2-Faktor
Longines:en åkte ut för att den var plottrig, och in kom en Navitimer istället? :)

Jag gillar båda, och Navitimern är en favorit jag gillat väldigt länge. Men frågan är om det inte är den plottrigaste klockan man kan få för pengar? Och det är väl en del av charmen med den tycker jag.

OK. Håller med om att logiken kanske inte är den bästa där! MEN det är två helt olika klockor och på Longines:en stör jag mig på datumvisaren och den lilla sekundvisaren. Navitimern är en ikon, den kan jag aldrig störa mig på, hur plottrig den än är.
 

Whedda

Rolex
Jag var själv inne på den här modellen för ett tag sen. Är superfin men blir på mig lite av en Grisjävel med höjden som 7751-verket kräver. Sen har jag själv en förkärlek för en tavellayout med register 3-6-9 snarare än 6-9-12.

Annars en väldigt prisvärd och välgjord klocka. Den är faktiskt ännu mer prisvärd i guld då man får betala 5 x så mycket för en trippelkalender med månfas och kronograf från de lite "finare" märkena.
 

garfield

Rolex
Pledge Member
2-Faktor
Har haft ögonen både på lång-kinesen och Limes varianten som ministern visade tidigare i tråden. Tror att Limesen är den mera prisvärda, men andrahandsvärdet är sämre då det är ett ganska okänt märke. Å andra sidan kommer även Longinesen att tappa en hel del. Kanske ska sikta på begagnat. Eller inte.
 

DrDre

Patek
Jag var själv inne på den här modellen för ett tag sen. Är superfin men blir på mig lite av en Grisjävel med höjden som 7751-verket kräver. Sen har jag själv en förkärlek för en tavellayout med register 3-6-9 snarare än 6-9-12.

Annars en väldigt prisvärd och välgjord klocka. Den är faktiskt ännu mer prisvärd i guld då man får betala 5 x så mycket för en trippelkalender med månfas och kronograf från de lite "finare" märkena.

En i guld skulle nog bli fint. En lite kraftigare klocka i guld på ett fint kroko (gärna snyggt slitet i brunt) och med massor av funktioner är härligt extravagant på ett klassiskt vis.
 
Topp