• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Entusiastforum eller kommersiellt?

Status
Ej öppen för ytterligare svar.

Davvan

Pamela Gidley
Pledge Member
2-Faktor
- Märkligt att du som moderator uttrycker dig så. Det är ju bara för forumägarna att enkelt svara på hans frågor, som är relevanta och ingen kritik i sig.

Då missar du att C är en rättshaverist som driver något personligt mot admin.....men du är ju gröngöling här så det är i sin ordning......han bara tramsar som vanligt.....
 

CptSlow

Rolex
2-Faktor
Alltid när jag ser såna här förvirrade diskussioner så tänker jag att istället för att lägga en massa tid på att oroa sig för om någon annan blir rik på hårt arbete skulle man kunna göra något själv och bli lyckad. Men det är ju mycket svårare än att gnälla förstås.
 

marw

Panerai
2-Faktor
Vilken vecka! Allt sker samtidigt; @hook köper grymmaste klockan, @Joshua3 tillämpar fri prissättning och förnekar att han någonsin sålt några biljetter, @china återvänder i värsta Janne Josefsson andan och börjar gräva. Det finns ju ingen tid över att lägga på familj och arbete om man ska hänga med i händelseutvecklingen på forumet. Jag gillar det på riktigt men kan nu inte låta bli att undra över hur @china lyckades bli utslängd från forumet? Kan någon vänlig medlem upplysa mig alternativt länka till någon/några trådar så jag har kvällsläsningen räddad.
 

Davvan

Pamela Gidley
Pledge Member
2-Faktor
Nu är det mer än 7.000 visningar på min bildtråd - som du bevakar. Roligt att du uppskattar mina bilder!
Har sett tråden, fina bilder helt klart......imponerad av vissa.....fortsätt leverera.......sedan är jag lite nyfiken på grodorna som brukar dyka upp i ditt sällskap...........men i just den tråden är det grodfritt.......det är ju faktiskt riktigt bra för dig....
 

McManaman

Cartier
Vilken vecka! Allt sker samtidigt; @hook köper grymmaste klockan, @Joshua3 tillämpar fri prissättning och förnekar att han någonsin sålt några biljetter, @china återvänder i värsta Janne Josefsson andan och börjar gräva. Det finns ju ingen tid över att lägga på familj och arbete om man ska hänga med i händelseutvecklingen på forumet. Jag gillar det på riktigt men kan nu inte låta bli att undra över hur @china lyckades bli utslängd från forumet? Kan någon vänlig medlem upplysa mig alternativt länka till någon/några trådar så jag har kvällsläsningen räddad.
Haha! Ja jävlar...
 
@china , jag vet inte vad du ställt till med för att lyckas bli bannad (men det måste ha varit ett riktigt konststycke med tanke på hur högt i tak vi har) men som @Donkii påpekade känns det ju som om du just nu har en personlig vendetta gentemot forumledningen. Lägg ner det. Var glad att du tycks få en andra chans istället och fokusera på klockorna, det som för oss alla samman. Är övertygad om att både du och KS skulle må bättre av det och inte minst jag ser fram emot bländande inlägg från din sida framöver.

Vänligen
Forumets undersköterska
 

cornil

Cartier
617639bde27523dad6c6a2fbe5985a85.jpg
 

Zingo

Rolex
Herregud. All tid som admin lägger ner, måste vara sjukt många timmar över många år. Om de skulle nu få ut något av det privat så är de väl värda det. I övrigt kostar drift etc.

Kul att det går bra för forumet och stort tack admin gör allt jobb ni lägger ner! :)
 

sherwan

Audemars
Friends Of KS
2-Faktor
Mycket gnäll här...
Tycker att ledningen får fan använda pengarna till vad fan de vill, de förtjänar allt och mycket mer...
All tid de lägger ner på det här...
Du (vi) glömmer kanske att de har ett liv utanför forumet med jobb, familj och allt som ingår i vardagen... Shit...de bör fan belönas och vi är skyldiga era familjer om ursäkt, de tar hand om detta forum när de kan umgås med deras respektive och barnen istället...
Vill du gnälla, skicka ett PM och va glad om du får något svar om frågan är värd att besvaras. (jag hade dumpat den i skräp mail högen)
 
Senast ändrad:

RicVin

Dirty Grandpa
Forumpersonal
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Herregud. All tid som admin lägger ner, måste vara sjukt många timmar över många år. Om de skulle nu få ut något av det privat så är de väl värda det. I övrigt kostar drift etc.

Kul att det går bra för forumet och stort tack admin gör allt jobb ni lägger ner! :)
Jaha!! Men jag då?! Jag läser sjukt många inlägg om både det ena å andra!! Jag vill ju OCKSÅ tjäna en hacka på den tid JAG lägger ner!!..;-)
 

Apansson

Torpare
Vilken vecka! Allt sker samtidigt; @hook köper grymmaste klockan, @Joshua3 tillämpar fri prissättning och förnekar att han någonsin sålt några biljetter, @china återvänder i värsta Janne Josefsson andan och börjar gräva. Det finns ju ingen tid över att lägga på familj och arbete om man ska hänga med i händelseutvecklingen på forumet. Jag gillar det på riktigt men kan nu inte låta bli att undra över hur @china lyckades bli utslängd från forumet? Kan någon vänlig medlem upplysa mig alternativt länka till någon/några trådar så jag har kvällsläsningen räddad.
De trådarna finns nog enbart arkiverade nu. :)
 

Jacob

”Kiss me im norwegian”
Moderator
SJÄKVKLART är inte trådstartaren @china den gamla @china.

Den gamla @china var kunnig, delaktig, bidrog till ökad kunskap och vidgade vyerna för folk med mindre koll på hans specialområden och lyfte därmed forumupplevelsen. Skulle vara trevligt om han hittade tillbaka.


Den här nya @china är en gnällig, surmulen typ med inslag av rättshaverist och grälsjuk som få.









Eller?
 

KenKun

Patek
2-Faktor
SJÄKVKLART är inte trådstartaren @china den gamla @china.

Den gamla @china var kunnig, delaktig, bidrog till ökad kunskap och vidgade vyerna för folk med mindre koll på hans specialområden och lyfte därmed forumupplevelsen. Skulle vara trevligt om han hittade tillbaka.


Den här nya @china är en gnällig, surmulen typ med inslag av rättshaverist och grälsjuk som få.









Eller?
Det är samma person, han är bara sur och bitter för att han blev bannad. Tråden som fick honom bannad är borttagen av Admin.

@china
Du måste verkligen ha ett tomt liv. Hänger på ett forum som du inte gillar, enbart för att hänga ut Admin.
 

Cryssarn

Rolex
SJÄKVKLART är inte trådstartaren @china den gamla @china.

Den gamla @china var kunnig, delaktig, bidrog till ökad kunskap och vidgade vyerna för folk med mindre koll på hans specialområden och lyfte därmed forumupplevelsen. Skulle vara trevligt om han hittade tillbaka.


Den här nya @china är en gnällig, surmulen typ med inslag av rättshaverist och grälsjuk som få.









Eller?
ja jävlar vad mycket intressant om kinesiska klockor man fick läsa. tyvärr så har intresset svalnat sedan han försvann
 

Mauritz

Rolex
Kanske är det lätt att det uppstår en viss förvirring, då det faktiskt inte finns någon information på KS som klargör hur det ligger till. Ganska många undrar men verkar obekväma med att ta frågeställningen öppet på forumet, det har sedan en tid funnits en aktör som driver forumet kommersiellt. Det handlar om den ekonomiska föreningen klocksnack, som beskriver sin verksamhet enl citatet nedan;



http://www.allabolag.se/7696321962/verksamhet

Inga konstigheter, men det vore kanske på sin plats att reda ut en del frågetecken;

Kan vilken medlem som helst på KS bli delägare i den ekonomiska föreningen, eller är föreningen enbart till för att sköta driften?

Kommer den ekonomiska föreningen att förbehålla sig rätten till att använda material som publicerats på forumet i kommersiella syften?

En hel del medlemmar har ställt upp med donationer för att driva och utveckla forumet, kommer man att få medlemskap i den ekonomiska föreningen eller någon annan form av kompensation för sitt tidigare stöd till forumet?

Tja, det kanske är dags att forumledningen utvecklar sina tankar och även ger en förklaring. Om inte annat så kanske det är bättre med transparens gentemot forumets medlemmar, än att det spekuleras hel vilt i onödan?
Blandar du inte ihop äpplen och päron.
Det är ingen obligatorisk medlemsavgift som tagits ut av samtliga medlemmar utan en donation som skett frivilligt av den enskilde.
Hade det rört sig om en obligatorisk avgift så kan man kanske ha dessa funderingar men nu är det inte så. Forumet drivs av entusiaster som med all säkerhet inte gör detta för att lura eller tjäna miljoner på oss medlemmar utan gör det mer eller mindre idiellt skulle jag tro. Alla har ett val antingen är man här och tar till sig kunskap och ev. annonsera helt utan kostnad, eller så loggar man ut och håller sig borta.
Tycker samtliga som är involverade i detta forum gör ett utomordentligt jobb " keep it up"
 
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Topp