• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Entusiastforum eller kommersiellt?

Status
Ej öppen för ytterligare svar.

Andyrew

Cartier
Vilken vecka! Allt sker samtidigt; @hook köper grymmaste klockan, @Joshua3 tillämpar fri prissättning och förnekar att han någonsin sålt några biljetter, @china återvänder i värsta Janne Josefsson andan och börjar gräva. Det finns ju ingen tid över att lägga på familj och arbete om man ska hänga med i händelseutvecklingen på forumet. Jag gillar det på riktigt men kan nu inte låta bli att undra över hur @china lyckades bli utslängd från forumet? Kan någon vänlig medlem upplysa mig alternativt länka till någon/några trådar så jag har kvällsläsningen räddad.

Skoja inte, you said it brother. Blev bara jävligt nyfiken på backstoryn till China... :hungry:

I övrigt, vem bryr sig? Kul för grundarna med EF, kan tänka mig att det kanske uppstått ett praktiskt behov. Och som alla andra här redan sagt, KS är ett grymt forum och alla slantar är välförtjänta.
 
Senast ändrad:

JensBP

Brattlife
2-Faktor
Kapitalistforum, FY! >>IRONI<< :dead:

Du verkar lite trött, kinesen. Ät en piggelin och sätt dig och vila på en gratis parkbänk en stund. Andas. Njut av solen. Den är gratis också.
 

Knekten

Omega
2-Faktor
Kompensationen för donationer är att vi får ha kvar detta forum, vad skulle man annars göra om dagarna?? :eek:
 

Merlin

Vacheron
2-Faktor
Tråkig inställning av TS och fotografen Joakim C.
Det är väl långt ifrån lysande att lägga upp länken till allabolag här på forumet:pompus:
 

galácticon

Patek
2-Faktor
55143709.jpg
 

kmg

Patek
2-Faktor
Tråkig inställning av TS och fotografen Joakim C.
Det är väl långt ifrån lysande att lägga upp länken till allabolag här på forumet:pompus:
Länken ser ut att vara borta nu.
Håller med dig om inställningen. Tycker trådens första inlägg är märkligt och saknar poäng.
Däremot är det ju så, på gott och ont, att information om AB, HB, Ek. föreningar etc är offentlig info i mångt och mycket. Med det sagt borde tråden aldrig startats och då hade det ju aldrig postats någon länk här...
 

Edin

Panerai
Hur fan orkar man vara som @china ?
Gillar man inte forumet är det väll bara att lämna. Håll dig på flashback, där är det transparent och trevligt...
 

jarrebarre99

Patek
2-Faktor
Vilken vecka! Allt sker samtidigt; @hook köper grymmaste klockan, @Joshua3 tillämpar fri prissättning och förnekar att han någonsin sålt några biljetter, @china återvänder i värsta Janne Josefsson andan och börjar gräva. Det finns ju ingen tid över att lägga på familj och arbete om man ska hänga med i händelseutvecklingen på forumet. Jag gillar det på riktigt men kan nu inte låta bli att undra över hur @china lyckades bli utslängd från forumet? Kan någon vänlig medlem upplysa mig alternativt länka till någon/några trådar så jag har kvällsläsningen räddad.

Underbar sammanfattning, en total ketchupeffekt! :)
 

Merlin

Vacheron
2-Faktor
Vilken vecka! Allt sker samtidigt; @hook köper grymmaste klockan, @Joshua3 tillämpar fri prissättning och förnekar att han någonsin sålt några biljetter, @china återvänder i värsta Janne Josefsson andan och börjar gräva. Det finns ju ingen tid över att lägga på familj och arbete om man ska hänga med i händelseutvecklingen på forumet. Jag gillar det på riktigt men kan nu inte låta bli att undra över hur @china lyckades bli utslängd från forumet? Kan någon vänlig medlem upplysa mig alternativt länka till någon/några trådar så jag har kvällsläsningen räddad.
Minns jag inte helt fel så började det spåra ur redan 2012 detta var upphovet:
Kinesen ska bort från ”Kina”
Chokladjätten Fazers godis "Kina" ska byta utseende.

Förpackningen målar upp en nidbild av asiater, enligt en krönika.

"Det pryds av en knallgul asiat med rishatt och ögon sneda som en lördagsfylla", skriver journalisten Patrik Lundberg om godisomslaget.
bigOriginal.jpg
 

Nicbex

Audemars
2-Faktor
Det var en som berättade för mig att någon annan sagt att någon annan sagt att ägarna till den ekonomiska föreningen drar in 2 miljoner per dag, enbart på annonsintäkterna :eek:
 

Husse

Patek
Kapitalistforum, FY! >>IRONI<< :dead:

Du verkar lite trött, kinesen. Ät en piggelin och sätt dig och vila på en gratis parkbänk en stund. Andas. Njut av solen. Den är gratis också.
Näää, det här går inte! Kommunen har inte angett parkbänkstillverkarens avsikter med de intjänade pengarna från parkbänken!;)
 

alfgren

Rolex
2-Faktor
Hur kan detta vara upprörande? Om man har betalande annonsörer så vill de rimligen betala på faktura utställd från ett bolag/förening för sin egen bokförings skull. Det funkar liksom inte att be Sjöö Sandström eller Nymans att swisha över pengarna.
 

Mr Chance

Kalmar
Hur är det med läsförståelsen här på forumet, egentligen? Såvitt jag förstår undrar @china över varför ledningen inte talat om för oss som använder forumet att de startat en ekonomisk förening (visserligen en helt ointressant frågeställning, om ni frågar mig...). Inget annat!
Så alla kommentarer som handlar om avundsjuka mot att ägarna eventuellt tjänar pengar på forumet eller att vissa inte skulle förstå företagandets villkor när det gäller kvitton och liknande, är ju tämligen malplacerade.

Att en man med det nicket kräver total transparens är ju hyfsat ironiskt! Får man väl ändå säga...
 

JayLar

Rolex
2-Faktor
Hur är det med läsförståelsen här på forumet, egentligen? Såvitt jag förstår undrar @china över varför ledningen inte talat om för oss som använder forumet att de startat en ekonomisk förening (visserligen en helt ointressant frågeställning, om ni frågar mig...). Inget annat!
Så alla kommentarer som handlar om avundsjuka mot att ägarna eventuellt tjänar pengar på forumet eller att vissa inte skulle förstå företagandets villkor när det gäller kvitton och liknande, är ju tämligen malplacerade.

Att en man med det nicket kräver total transparens är ju hyfsat ironiskt! Får man väl ändå säga...
Nja, läser man inlägget så tycker i alla fall jag att det andas en rejäl dos jante och mellan raderna låter det som att TS menar att vi besökare blivit lurade på något sätt för att de som driver forumet ska tjäna pengar. Så reaktionen är nog inte så konstig. Hade frågeställningen formulerats bättre tror jag inte reaktionen hade blivit så stark.
 
Mycket hat, lynchmob och vita riddare. Enklaste hade väl varit att bara svara på harmlösa frågor oavsett uppsåtet. Istället ska det bli cirkus, drama och popcorn.
 

Mr Chance

Kalmar
Nja, läser man inlägget så tycker i alla fall jag att det andas en rejäl dos jante och mellan raderna låter det som att TS menar att vi besökare blivit lurade på något sätt för att de som driver forumet ska tjäna pengar. Så reaktionen är nog inte så konstig. Hade frågeställningen formulerats bättre tror jag inte reaktionen hade blivit så stark.
Det jag läser mellan raderna är en stark bitterhet och ren illvilja från TS sida. Och nä, reaktionen är inte så konstig, vem gillar inte att vara en del av mobben...
 
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Topp