• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Entusiastforum eller kommersiellt?

Status
Ej öppen för ytterligare svar.

KenKun

Patek
2-Faktor
Du vet vad jag menar, man talar inte om vissa saker som skrivits på ett visst ställe. Ett antal har blivit tillfälligt avstängda genom åren för att ha läckt, själv blev jag avstängd på obestämd tid för en viss debatt som du känner till väl. Jag är faktiskt inte ute efter att mucka eller tjafsa, men det känns väl lite lökigt med munkavle.

Avstängd på obestämd tid, är det inte samma sak som att bli bannad?
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Klok gubbe, jag har själv en farfar som var en kombination av besserwisser och en citatmaskin. Hans favoritfras var "man skiter inte där man äter", och användes flitigt för att tuta i en liten gosse att man uppför sig och inte käftar med kunderna i butiken även om man råkar ha rätt.:)
Är det inte exakt det du gör nu? Skiter där du äter? Hotar att göra saker som bryter mot reglerna mm...
 

china

Torpare
Vill inte vara den som är den, men du undviker att svara på min fråga.:)


J

Tja, jag vet inte riktigt vad du syftar på. Det är inte så att jag gjort några affärer på forumet eller fakturerat för någon ersättning då det arbete jag bidragit med tidigare varit helt frivilligt och ideellt. Men visst är jag väl anonym för det stora flertalet, precis som de flesta andra debattörer på forumet som kanske inte begagnar sig av köp/sälj eller är med på olika sociala aktiviteter.
 
Senast ändrad:

china

Torpare
Är det inte exakt det du gör nu? Skiter där du äter? Hotar att göra saker som bryter mot reglerna mm...

Nu är det väl så att jag snarare har respekterat reglerna i den här tråden, däremot haft synpunkten att bemötande av en del påståenden från min sida bryter mot reglerna. Du får väl citera mig om jag nu hotat att bryta mot reglerna.
 

Compiss

Patek
2-Faktor

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Nu är det väl så att jag snarare har respekterat reglerna i den här tråden, däremot haft synpunkten att bemötande av en del påståenden från min sida bryter mot reglerna. Du får väl citera mig om jag nu hotat att bryta mot reglerna.
Då är det väl jag som är dålig på att läsa mellan raderna.
 

marw

Panerai
2-Faktor
Jag inser plötsligt att den hemliga avdelningen på klocksnack inte är så hemlig som vi vanliga medlemmar kan tro.
Trist att China fick lämna det runda bordet.
https://klocksnack.se/threads/round-table-tråden.58628/
Är möjligtvis Stern ny distriktsordförande? Allt klarnar, en klubb för att främja kamtratskap mellan unga män. Plötsligt klarnar även rivalens inlägg om hjälpryttare.
 
Toppen, ska vi snacka klockor nu?
image.jpeg
 

Rivalen

Rolex
@marw nja. tolka mitt inlägg som att jag tror att Denke är stor pojk nog att svara sjäv på några ganska enkla frågor, läs inte in mer i det. Sen tyckte jag inte det fanns så mycket att prata om efter att Denke svarat.
 

Chrisse

Patek
2-Faktor
Faen, jag som satt här och hoppades på att du skulle avslöja lite hemligheter på fyllan och villan.;)

Ny kväll nya möjligheter, Fredag och allt.

Tänkte på det här med transparens.
Du har ju påstått att du är utbildad urmakare - vilket senare visat sig vara båg.
Du har även påstått att du numera arbetar med tillverkning inom klocksvängen - vilket också tydligen verkar vara osant.

Så för att ta dig och din frågeställning på allvar, kan du inte öppna upp dig lite och berätta om dig själv?
Vad är China för en prick egentligen?
 

china

Torpare
Ny kväll nya möjligheter, Fredag och allt.

Tänkte på det här med transparens.
Du har ju påstått att du är utbildad urmakare - vilket senare visat sig vara båg.
Du har även påstått att du numera arbetar med tillverkning inom klocksvängen - vilket också tydligen verkar vara osant.

Så för att ta dig och din frågeställning på allvar, kan du inte öppna upp dig lite och berätta om dig själv?
Vad är China för en prick egentligen?

Vem påstår allt det här, och bryter du inte mot forumreglementet? Fast det kanske numera är tillåter att "outa" forumedlemmar utan några fakta...
 

Chrisse

Patek
2-Faktor
Vad menar du att jag ska kommentera, du gör påståenden utan några fakta.

Vem är du förresten själv, kan du inte slänga upp dina personuppgifter i tråden?

Finns ju en viss charm med att vara någorlunda anonym med tanke på vår hobbys natur, kan ju lätt sticka iväg lite i värde etc.
Men har aldrig hymlat med min profession, även nämnt det i tråden där vi presenterar oss.
Har aldrig påstått mig vara nått jag inte är...
 

china

Torpare
Finns ju en viss charm med att vara någorlunda anonym med tanke på vår hobbys natur, kan ju lätt sticka iväg lite i värde etc.
Men har aldrig hymlat med min profession, även nämnt det i tråden där vi presenterar oss.
Har aldrig påstått mig vara nått jag inte är...

Ok då får du väl backa upp ditt påstående.:)
 
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Topp