• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Epic battle gammalt mot nytt

garfield

Rolex
Pledge Member
2-Faktor
Vem vinner?

WP_20150718_023.jpg
 

RicVin

Dirty Grandpa
Forumpersonal
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Nytt är ju ALLTID bättre! Men din Patek är ju lite speciell..:)
 

Vess1an

IG-88
2-Faktor
Varför inte båda?
En dressare och en chronograph:)
Om det skulle bli en av dessa går jag på klassikern Calatrava..
 

Mw79

Vacheron
2-Faktor
Föresten, var det inte du som ärvde din Calatrava eller blandar jag ihop dig med någon annan? Men om det var du så så skulle jag säga Pateken om jag var du men utan någon historia på klockorna så skulle jag valt Rollen.
 

Bolio

Panerai
Daytonan har endast ett ur som slår den på fingrarna, Spencer, Porsan och Pelarn65 vet vilken! PP äger i de flesta fall men inte denna gång ;):rolleyes:.
 

par

Patek
2-Faktor
PP har ju allt inkl en historia till dig. Men av Daytona är det min favorit, okej efter Platona då dvs
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Två helt olika typer av klockor som bör ställas bredvid varandra, inte mot varandra.

Daytonan är för övrigt halvkul, men läsbarheten är ju under all kritik. Lite fler kontrastfärger på tavlan så den gått att avläsa hade varit en fördel.
 
Topp