• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Er det noen Certina (Chronolympic) eksperter her?

palkast

Breitling
Hei, folkens!
For en stund tilbake kjøpte jeg denne, en Certina Chronolympic.
Jeg kjøpte denne uten å ha sett mer enn et bilde, og var heldig. Dette er en tidlig utgave med et rent Valjoux 72-verk.
Litt tørre fakta:
Produksjonsår: 1968
Ref. nr: 8501 300
Urverk: 29-052 (Valjoux 72)
Mitt spørsmål til dere er:
Er det noen som vet hvor jeg kan få tak til endelenker til denne? Jeg har sjekket rundt med samlere Norge uten hell dessverre.
Noen tanker om en realistisk markedsverdi på denne?

Jeg ble forøvrig henvist til Klocksnack.se av medlemmer på Omegafoums.net som vitner om den fantastiske kompetansen det er her på forumet :)

Her er klokken min:
Chronolympic.jpg

Her er leddene jeg er ute etter:
CertinaChrono.jpg
 

Sebastard

Vacheron
Sitter i samma båt jag med. Letat i över ett år utan någon framgång. Testat diverse varianter men inget som suttit riktigt bra. Då dessa klockor är hyfsat ovanliga så är det inte superlätt att hitta.
 

palkast

Breitling
Sitter i samma båt jag med. Letat i över ett år utan någon framgång. Testat diverse varianter men inget som suttit riktigt bra. Då dessa klockor är hyfsat ovanliga så är det inte superlätt att hitta.
Ja, og vi er ikke de eneste. De jeg har vært i kontakt med har enten bare ett sett til sin klokke eller så er de på utkikk etter det samme.
Jeg vurderer å få noen laget. Gjør jeg det skal jeg kontakte deg, så kan du få muligheten til det samme.
 
Topp