• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Er expertis sökes

alexander90

Breitling
Hej mitt namn är Alexander och jag är på jakt efter en klocka i 5000 kronorsklassen, helst automatisk. Jag gillar verkligen Junkers 6060 design men jag är oklar hurvida det är ett vettigt märke.

Jag är en novis och önskar er expertis på ämnet. Vilka märken och modeller är vettiga och vart får jag mest pang för pengarna?

Vänliga hälsningar Alex.
 

P-vakten

Patek
2-Faktor
Hej Alexander och välkommen till Klocksnack. Mitt tips till dig är att använda Uret.se eminenta sökfunktion där det kan filtrera på alla de önskemål du har och se vilka modeller som matchar det du eftersöker.

http://www.uret.se/watchfinder.html

Hoppas du hittar något som passar både design och prismässigt :)
 
Senast ändrad:

Blyfot

Cartier
Välkommen Alexander
Om du är ute efter något mer dressad skulle jag råda dig till att gå på någon vintage Omega eller dylikt, finns några schysta till salu nu på forumet :) Tror en vintage Omega constelation eller seamaster skulle falla dig i smaken. Har själv ingen erfarenhet av Junkers men gillar du den så kör.
 

FilipF

Vacheron
2-Faktor
Välkommen hit!

Standardsvaret är köp en Tissot eller Certina så går du aldrig fel.

En vintage Omega är Iofs aldrig felndet häller.
 

Joakim

Sugen
2-Faktor
Zodiac är aldrig fel, och ryms i budget
IMG_20170609_100512.jpg
 

mps

Cartier
Vad hade du tänkt dig ungefär?

Dress
Chrono
Dykare

Mörk eller ljus tavla?

Länk eller rem?
 

Brutus

Cartier
2-Faktor
Junkers är egentligen en kopia på Junghans Klockor designade av max bill. Så gillar du designen tycker jag du ska gå på originalet, dessa finns både med quartz, automatiska samt som kronograf.
 
Topp