• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Er keeper med affektionsvärde

daviden

Founder
Pledge Member
2-Faktor
Många klockor kommer och går, men så finns det vissa som man aldrig kan tänka sig att sälja eller byta.
Visa EN av era keepers, berätta gärna varför den får stanna också. :)

Här är min. En repig quartz-Seiko.
Varför stannar den då? Jo, det är den som satte igång klockintresset för mig. En födelsedagspresent från mina föräldrar när jag fyllde 22 (tror jag det var).
bvSQjLG.jpg


Äh, glöm en - visa och berätta om alla era keepers med affektionsvärde. :)
 

carlanton

Audemars
Har en ful gammal Omega Seamaster i double som jag fick när jag tog studenten. Min pappa fick den när han tog studenten och min farfar fick den av min farfarsfar när han tog studenten.

Så den ligger väl rätt varmt om hjärtat. Även om jag till viss del synar historien för årtalen inte riktigt går ihop...
 

Lage

Omega
Jag har en certina ds pro som var min enda klocka i elva år och som har varit med om mycket. Aldrig en tanke på att den skulle kunna skadas eller att det fanns roligare klockor - bara självklarheten i att den alltid var med och ständigt gjorde precis det som den skulle.

6uZxHG8.jpg
 

Emil

Cartier
Jag tillhör dyrkarna av dykarklockor och ägde en seiko sumo tills det att jag flyttade. dessvärre försvann denna i flytten och hittades aldrig igen, nu tre år senare så hittade jag en här på K&S.

- - - denna försvinner aldrig ur min ägo igen - - -

A7jlBBW.jpg
 

Rico

Cartier
2-Faktor
Omega_SMP_mesh2.jpg

Köptes ny med första riktiga lönen. Blev första seriösa klockan, och starten på ett nytt intresse. Har med tiden kompletterats med det mesh som syns på bilden. Fler klockor har kommit och gått, men denna har bestått.
 

Mr Chance

Kalmar
Denna kommer aldrig att lämna mig, första riktiga klockan. Tyvärr sålde jag den i ett svagt ögonblick för några år sen och ångrade mig direkt. Så när Denke la ut denna så tvekade jag inte.

Edit: Det är en Serie 1, alltså pre Royal Steel, som producerades i 1000 ex.

hVRHWxW.jpg
 

Scaramanga

Patek
2-Faktor
Farsans gamla trasiga Tissot har ju en egen plats men annars så är ju min födelseklocka nånting man inte släpper i första taget!

Seiko 6105-8110 från okt 1974

4esu6ebe.jpg
 

MKRGG

Annie Leibovitz
2-Faktor
4uhu5a6y.jpg
Den här, min morfars NOR-klocka. Även farfars NOR har jag men hittar ingen bild på den just nu.
 
Topp