• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Era åsikter om BLACKWATER?

Är BLACKWATER något att ha?

• Ja!

• Nej!

Resultatet är endast synligt efter enkät.

Träff

Guld
Friends Of KS
Tidigare idag hade jag aldrig hört talas om Tusenö, men sen skicka en kompis en bild på en blackwater som fånga mitt intresse. Jag börja genast läsa lite om klockan. Jag tyckte direkt att klockan såg väldigt trevligt ut och värkar ha det jag vill ha hos en dykare (tål lite stryk och tål 30ATM) och sen att de har använt SSRS som inspiration för klockan tycker jag är en väldigt rolig detalj. Att de skänker pengar till SSRS för varje såld klocka gör mig lite mer sugen på att spendera mina pengar på denna klocka. Det jag har kunnat läsa mig till är att det är ett bra verk också (Sellita SW200-1), som i princip är det samma som ETA 2824-2, så känns som man får en arbetshäst.
Jag tycker även att priset är rätt bra också då de ligger mellan 7000 kr och 9000 kr.
Men den uppfattningen jag har fått av Tusenö som märke är att de gör lite dyrare och lite finare parfymklockor. Så jag är väldigt kluven om klockan är något att ha eller är det bara jag som blev lite sentimental. Så vad är KS åsikt om blackwater, värkar den vara värd pengarna eller tycker ni att jag lika gärna kan spara pengarna.
https://tuseno.com/pages/blackwater#pre
tuseno-ssrs-sjoraddningen-vastkust-compressor_760x.png

ssrs_caseback_1400x.jpg

ssrs_dial_1180x@2x.jpg

Tusenö Designteam -”Jag har en suuuuperbra idé! Vad tror ni om vi tar:
Bezel = Bremont-ish
Tavla = Sub-ish
Boett+länk = Ingy-ish
Timvisare = Breguet-ish(?)
Och blandar alla dessa delar till en ny unik klocka?!”

Ledningen -”Köööör bruush köööör, FKB”

Tusenö Designteam -”Jag har en suuuuperbra idé! Vad tror ni om vi tar:
Bezel = Bremont-ish
Tavla = Sub-ish
Boett+länk = Ingy-ish
Timvisare = Breguet-ish(?)
Och blandar alla dessa delar till en ny unik klocka?!”

Ledningen -”Köööör bruush köööör, FKB”

Jaa lite så jag kände också men ny inom klockvärlden så ville ha lite proffs tips.

Undvik, satsa på ett ordentligt klockmärke istället. För 7-9k kan man få annat bättre.

Väntar på att få hem en Tudor så behöver verkligen inte en till klocka, men såg den och kände ett behov så det är bra att ni får mig från detta behov.

Jaa lite så jag kände också men ny inom klockvärlden så ville ha lite proffs tips.

Väntar på att få hem en Tudor så behöver verkligen inte en till klocka, men såg den och kände ett behov så det är bra att ni får mig från detta behov.
Ja, fast du skall ju köpa det du tycker om, inte vad andra tycker.
Gillar du klockan och iden så kör.
Den är säkert jätte bra och fyller dina behov.

Tidigare idag hade jag aldrig hört talas om Tusenö, men sen skicka en kompis en bild på en blackwater som fånga mitt intresse. Jag börja genast läsa lite om klockan. Jag tyckte direkt att klockan såg väldigt trevligt ut och värkar ha det jag vill ha hos en dykare (tål lite stryk och tål 30ATM) och sen att de har använt SSRS som inspiration för klockan tycker jag är en väldigt rolig detalj. Att de skänker pengar till SSRS för varje såld klocka gör mig lite mer sugen på att spendera mina pengar på denna klocka. Det jag har kunnat läsa mig till är att det är ett bra verk också (Sellita SW200-1), som i princip är det samma som ETA 2824-2, så känns som man får en arbetshäst.
Jag tycker även att priset är rätt bra också då de ligger mellan 7000 kr och 9000 kr.
Men den uppfattningen jag har fått av Tusenö som märke är att de gör lite dyrare och lite finare parfymklockor. Så jag är väldigt kluven om klockan är något att ha eller är det bara jag som blev lite sentimental. Så vad är KS åsikt om blackwater, värkar den vara värd pengarna eller tycker ni att jag lika gärna kan spara pengarna.

ssrs_caseback_1400x.jpg

ssrs_dial_1180x@2x.jpg

Mycket olyckligt namnval som ger obehagliga associationer. Antingen är de bara okunniga eller bara rent ut smaklösa. Båda är lika illa.

ssrs_caseback_1400x.jpg

ssrs_dial_1180x@2x.jpg
Oavsett hur klockan sett ut eller fungerat är namnet helt obegripligt.
Att kombinera blackwater och Ssrs är mkt olyckligt i mina ögon. Har sett ganska många annonser så dom verkar lägga en hel del stålar på reklam.

Tycker:
- index kl 3, 6, 9 & 12 är för små.
- visarna passar inte stilen
- färg kl 12 känns lite larvigt (inte på rolex/BB)

Inget för mig dvs ;)

ssrs_caseback_1400x.jpg

ssrs_dial_1180x@2x.jpg
Prova ställ frågan i "Stora tråden om micromärken..." https://klocksnack.se/threads/stora-tråden-om-mikromärken-och-andra-affordables.60202/ Där är kunskapen om microbrands överlägsen. Mycket trevlig och hjälpsam tråd. Lycka till.

Ja, fast du skall ju köpa det du tycker om, inte vad andra tycker.
Gillar du klockan och iden så kör.
Den är säkert jätte bra och fyller dina behov.
Jaa så är det men ville ha andras åsikter för va inte riktigt säker om jag ville ha den och nu har jag fått det.

Mycket olyckligt namnval som ger obehagliga associationer. Antingen är de bara okunniga eller bara rent ut smaklösa. Båda är lika illa.
Oavsett hur klockan sett ut eller fungerat är namnet helt obegripligt.
Att kombinera blackwater och Ssrs är mkt olyckligt i mina ögon. Har sett ganska många annonser så dom verkar lägga en hel del stålar på reklam.
Jaa man borde tänkt igenom namnet har ni rätt i, som sagt många tråkiga associationer.

Tycker:
- index kl 3, 6, 9 & 12 är för små.
- visarna passar inte stilen
- färg kl 12 känns lite larvigt (inte på rolex/BB)

Inget för mig dvs ;)
Nee börjar känna likadant att jag borde spara pengarna, jag som vart lite sentimental bara men vet inte exakt över vad.

Prova ställ frågan i "Stora tråden om micromärken..." https://klocksnack.se/threads/stora-tråden-om-mikromärken-och-andra-affordables.60202/ Där är kunskapen om microbrands överlägsen. Mycket trevlig och hjälpsam tråd. Lycka till.
Bra ide, men tror att jag bestämt mig för att det inte blir nån klocka men ska tänka på det nästa gång dock. Behövde bara en natts sömn så va jag inte lika sugen på den längre, så va väl bara en liten heat of the moment grej jag kände.

Tänkte på namnet just "Blackwater" just i marina sammanhang är ju sådär faktiskt. Blackwater = toa vatten förutom just även en fd legosoldat firma.

Nä pengar direkt till SSRS är det som gäller för min del istället för att lägga penga på denna klocka.

Kopierar hit från mikromärkestråden:

"Jag beslöt mig till sist för att inte hoppa på tåget med slutstation Tusenö Blackwater. Men jag är fortf ruskigt nyfiken på vilken kvalité de lyckats åstadkomma. Finns här mot förmodan 9 likasinnade som hoppar på passaround för 750-1000 kr per andel? :) Eller någon stockholmare som ska köpa den och vill bli bjussad på klämfika/lunch när jag har jobbvägarna förbi hufvudstaden? :D

(Passaround: PM till mig så blir det lättare att hålla koll :) Jag står för handpenningen. Om PM-antal växer till ngn form av grundläggande starttrupp startar jag en separat tråd med mer info där jag styr upp det mer ordentligt :))"

Ser ut som en Blackbay med IWC-länk.
Move along ppl - nothing to see here
Med vänlig hälsning
Ola G
Eller omvänt, den är mest intressant för de som letar efter en dykare med H-länk, move along @Ola G, den är inte för dig? ;) (Skämt på skidor, önskar inte bort dig ur tråden såklart)

On-T, mina största problem med den, förutom namnet, är att den verkar lite dasslocksartat stor i tavelytan innanför index och länken verkar lite väl vräkigt fet. Men det är baserat på tusenös promo-videofilmer med okänd brännvidd så det är ruskigt svårt att veta om det stämmer i verkligheten.

Fortsatt intresserad av att inspektera hur bra de lyckats få länken givet prisbilden, eftersom jag tycker att det kan ge en fingervisning om andra mikromärkens framtida möjligheter inom området.

Tillbaka
Topp