• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Era bästa "tripplar" - trippel -tråden

vaniljglass

Nisse på lagret
2-Faktor
Fest, himmel och vatten.
IMG_20180705_092358.jpg
Stålrolex på oysterlänk, stålrolex på oysterlänk och stålrolex på oysterlänk.
 

Bagarebergstrom

KS Explorers Club
2-Faktor
Nej, jag använde ena till fest, andra till vardag och tredje som beater. Mångsidigt!
Vet inte ens när du är seriös eller ej. Tycker du låter lite som en morsa när du skriver "alla ser mer eller mindre likadana ut". För en klockintresserad som du så måste det ju finnas en större förståelse till varför jag har dessa tre referenser, förutom att dom alla har oysterlänk som dessutom är i olika utföranden så är det ju en svinball dykare med tjockt case och heliumventil, GMT som verkar ha en extra visare? en DJ på 36mm till skillnad från de andra på 40mm. Men den variationen har ju du lyckats med bättre ser vi :) skit i de tråkiga kommentarerna, du målar in dig i ett hörn. Du kan ju mycket så bidra istället för att fjanta runt.
 

Aurum

Harsh but fair
2-Faktor
Vet inte ens när du är seriös eller ej. Tycker du låter lite som en morsa när du skriver "alla ser mer eller mindre likadana ut". För en klockintresserad som du så måste det ju finnas en större förståelse till varför jag har dessa tre referenser, förutom att dom alla har oysterlänk som dessutom är i olika utföranden så är det ju en svinball dykare med tjockt case och heliumventil, GMT som verkar ha en extra visare? en DJ på 36mm till skillnad från de andra på 40mm. Men den variationen har ju du lyckats med bättre ser vi :) skit i de tråkiga kommentarerna, du målar in dig i ett hörn. Du kan ju mycket så bidra istället för att fjanta runt.
Tror det mest var din beskrivning som var lite kul. Alla är lika och fungerar till samma saker idag. Men gillar man nyproducerade sportiga rolexklockor i stål med oysterlänk är det väl det man skall köra på.
 

Bagarebergstrom

KS Explorers Club
2-Faktor
Tror det mest var din beskrivning som var lite kul. Alla är lika och fungerar till samma saker idag. Men gillar man nyproducerade sportiga rolexklockor i stål med oysterlänk är det väl det man skall köra på.
Figuren är ju ute efter någon att tjafsa lite med annars hade han inte kommenterat, det är väl känt sedan länge att han brukar kasta ur sig saker som får folk att brusa upp.. sen att han kastar sten i glashus är ju mindre begåvat. beskrivningen finner jag inte direkt kul men heller inget jag lagt energi på så lugnt för mig om den uppfattas lite flummig, tycker klockorna speglar den rätt bra :). Som du säger så fungerar alla till samma sak då huvudsyftet för mig är att läsa av tiden, annars används ju datorer för det mesta.
 
Topp