• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Era bästa "tripplar" - trippel -tråden

DrSbaitso

Rolex
2-Faktor
Slänger in en hypotetisk trippel, bara för att jag grunnat på den ett tag. Jag äger ingen av klockorna, men tycker att det känns som en bra och mångsidig lågprisstart. Tre klockor, tre märken, tre in-house verk.
f-91w-1-b.jpg

SKX007-1.jpg

SUOK111.jpg
 

StarMan

KS Explorers Club
2-Faktor
Säga vad man vill om quartz-ur, speciellt när det är Rolex, men jag älskar Oyster Quartzen, den får mycket handledstid nu.

Och gummit är så skönt och snyggt på Dwellern så det sitter kvar än!

image.jpg
Riktigt fin trio du har där! Jag gillar också 17014 skarpt. På tisdag åker min in på service.
 

kirex

Cartier
Ett underskattat märke är Raymond Weil. Jag gillar skarpt deras modellserie Nabucco. Jag "sitter" därför på tre Nabucco-modeller. De har ett bra urverk från ETA modell Valjoux 7753. Urverket ETA/Valjoux 775X finns att hitta i betydligt dyrare märkesklockor så som Breitling,Tudor, Baume & Mercier, Franck Muller, IWC mfl.
Raymond Weil Nabucco.jpg
.
 
Topp