• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Era bästa "tripplar" - trippel -tråden

DDraper

Omega
Fint! Storlek på handled? En del skillnad på Panerai och Jaegern i storlek :)
Även jag har klockor som skiljer sig i storlek men som sig bör anser jag. När jag bär min Jaeger är jag ute efter en känsla som nästan kräver ett mindre samt tunnare ur medan när jag bär min Speedy så är jag inte ute efter samma känsla vilket därför gör att Speedyns utformning passar :)
 

tosato

Omega
2-Faktor
Även jag har klockor som skiljer sig i storlek men som sig bör anser jag. När jag bär min Jaeger är jag ute efter en känsla som nästan kräver ett mindre samt tunnare ur medan när jag bär min Speedy så är jag inte ute efter samma känsla vilket därför gör att Speedyns utformning passar :)
Rimligt! Har så sjukt svårt att bära upp en klocka som Panerai själv, handled likt piprensare...
 

DDraper

Omega
Rimligt! Har så sjukt svårt att bära upp en klocka som Panerai själv, handled likt piprensare...
Förstår vad du menar och känner igen mig. Finns såklart en gräns för mig både uppåt och nedåt. Jag har haft Panerai och gillar tillverkaren men jag trivs inte med att bära klockorna då de är stora och framförallt tjocka (jag vet att det nu finns undantag). Samtidigt så är det så Panerai ska vara och vill därför inte gå ner på en 40mm och osäker på de tunnare modellerna därför då tror jag att jag tappar det jag gillar utan det får bli min förlust istället.
 

lekamen

KS Explorers Club
2-Faktor
Speedy, Exp2 och en Timex. Jag är förvånansvärt förtjust i Timexen!

Trippel.jpg
 

Lauda

Patek
2-Faktor
-Då har vi en liten update här

FD2DF6A4-DF95-46C4-9372-6458591C6275.jpeg
D189E1FF-458D-4ACD-923D-3D0BC8B6281E.jpeg

-Mycket nöjd med denna trippel! 3 klockor från de 3 olika klocktillverkare som jag beundrar mest. 3 klockor som är gjorda för olika användningsområden vilket gör att de kompletterar varandra väldigt bra. Och är såklart valda utifrån mina egna preferenser:

•Vatten, land och luft ✔️
•Kronan klockan 3 ✔️
•20mm mellan luggarna vilket innebär att jag kan utnyttja de flesta band på samtliga av dem✔️
•3 olika typer av urtavla: matt, blank, sunburst✔️
•Svarta urtavlor med vita visare✔️
•Samma typ av index - Streck ✔️
•Stål på alla 3 ✔️

DFFCCA91-ACC1-45BD-9167-0506007B4A76.jpeg
 

Diskaren

Audemars
2-Faktor
-Mycket nöjd med denna trippel! 3 klockor från de 3 olika klocktillverkare som jag beundrar mest. 3 klockor som är gjorda för olika användningsområden vilket gör att de kompletterar varandra väldigt bra. Och är såklart valda utifrån mina egna preferenser:

•Vatten, land och luft ✔️
•Kronan klockan 3 ✔️
•20mm mellan luggarna vilket innebär att jag kan utnyttja de flesta band på samtliga av dem✔️
•3 olika typer av urtavla: matt, blank, sunburst✔️
•Svarta urtavlor med vita visare✔️
•Samma typ av index - Streck ✔️
•Stål på alla 3 ✔️

DFFCCA91-ACC1-45BD-9167-0506007B4A76.jpeg
Grym trippel!
 

Remofflan

Patek
Friends Of KS
2-Faktor
-Mycket nöjd med denna trippel! 3 klockor från de 3 olika klocktillverkare som jag beundrar mest. 3 klockor som är gjorda för olika användningsområden vilket gör att de kompletterar varandra väldigt bra. Och är såklart valda utifrån mina egna preferenser:

•Vatten, land och luft ✔️
•Kronan klockan 3 ✔️
•20mm mellan luggarna vilket innebär att jag kan utnyttja de flesta band på samtliga av dem✔️
•3 olika typer av urtavla: matt, blank, sunburst✔️
•Svarta urtavlor med vita visare✔️
•Samma typ av index - Streck ✔️
•Stål på alla 3 ✔️

DFFCCA91-ACC1-45BD-9167-0506007B4A76.jpeg
Riktigt bra! Inte långt ifrån mina egna preferenser. :) Tekniskt sett är det väl två i luften, även om Omegan kan ses som land (racing) eller rymd. ;)

Är det alla du har, eller finns det fler i lådan? Ser ju helt klart ut som en trio du kan klara dig på! :)
 

Lauda

Patek
2-Faktor
Riktigt bra! Inte långt ifrån mina egna preferenser. :) Tekniskt sett är det väl två i luften, även om Omegan kan ses som land (racing) eller rymd. ;)

Är det alla du har, eller finns det fler i lådan? Ser ju helt klart ut som en trio du kan klara dig på! :)

-Tack så mycket! Det känns bra :) Det har varit ett intensivt år då det har passerat 14st klockor. Men att känna att man hittat hem.

Ja det är sant. Fast jag ser 556:an som fieldwatch och Speedy som luft då den är kvalificerad för rymden :)

Lite annat finns det lådan också. 1 tränings klocka, en Casio Worldtimer som är 30-års present från en polare och en Coctail som jag inte får flippa då tjejen och jag har likadan (fast hennes är på 34mm).

C8DBCC18-9A5B-481E-B107-81A483899FC4.jpeg
 

Remofflan

Patek
Friends Of KS
2-Faktor
-Tack så mycket! Det känns bra :) Det har varit ett intensivt år då det har passerat 14st klockor. Men att känna att man hittat hem.

Ja det är sant. Fast jag ser 556:an som fieldwatch och Speedy som luft då den är kvalificerad för rymden :)

Lite annat finns det lådan också. 1 tränings klocka, en Casio Worldtimer som är 30-års present från en polare och en Coctail som jag inte får flippa då tjejen och jag har likadan (fast hennes är på 34mm).

C8DBCC18-9A5B-481E-B107-81A483899FC4.jpeg
Tack! Jag försöker själv komma fram till en trio som jag är nöjd med, dock finns ju alltid de där extraklockorna: presenter, arvegods, minnen osv. :) Då kan jag lugnt köra vidare på mina planer. ;)
 
Kanskje ikke min beste trippel, men veldig bra og funker til det meste. Burde kanskje ha byttet ut Seikon med en mer dressad klokke eller iaf en modell på läder.
B88BA448-B3B8-4BCC-9F0E-5A9D881D0F20.jpeg
Klart du ska behålla Seikon :) Riktigt bra trippel, för mig representanter för både historia och nutid från tre märken som verkligen får anses vara bland de mest namnkunniga då det gäller funktionellt sportstål.
 

Ukjent

Rolex
2-Faktor
Klart du ska behålla Seikon :) Riktigt bra trippel, för mig representanter för både historia och nutid från tre märken som verkligen får anses vara bland de mest namnkunniga då det gäller funktionellt sportstål.

Seikon kommer stanna kvar i samlingen, men bruker ha de tre jeg använder mest i rullen :)
Ville ha noe på läder så valget sto mellom en IWC Spitfire og en Speedmaster så det fikk bli en Moonwatch som tok plassen. Får se om Paneraien skal lämna og hva som får erstatte den etterpå :)

FE6FBBEF-3F67-48E3-AE01-042DCB127B54.jpeg
 
Topp