• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Era DSLR fotograferingar på era klockor....

Plåtade en klocka i helgen. Syns inte så bra, men klockan ligger på min svarta skinnjacka. Jag valde att croppa bilden hårt, tyckte det blev bättre så.

Swiss-Military-Hanowa.jpg
 

Icaras

Rolex
Tack! :) Nä jag har inte heller fotat någonting i större utsträckning sen i somras, och visst är det så att det är ljuset som spökar - men nu kikade solen fram genom köksfönstret, - så det var bara att passa på... Längtar som fasiken till sen-våren/sommaren då man kan komma igång med fågelfotograferingen igen... :)
Såg att jag visst glömt att svara på ditt svar! :)

Eller hur! Har knappt hunnit prova mitt ryska objektiv, tror det är ett likadant som Donkii s favoritobjektiv. Men det ska bli mycket fotografering i vår/sommar, tror även jag ska prova på fågel- och klockfotografering genom Botvidssons guider!

Kan förresten tipsa om att det är perfekt att ta bilder på stjärnor osv nu när det är kallt och klart ute. Har lyckats med en del men är svårt att få rätt slutartid i och med jordens rotation :)
 

80talisten

I wish a could afford a real gold Rolex!
Såg att jag visst glömt att svara på ditt svar! :)

Eller hur! Har knappt hunnit prova mitt ryska objektiv, tror det är ett likadant som Donkii s favoritobjektiv. Men det ska bli mycket fotografering i vår/sommar, tror även jag ska prova på fågel- och klockfotografering genom Botvidssons guider!

Kan förresten tipsa om att det är perfekt att ta bilder på stjärnor osv nu när det är kallt och klart ute. Har lyckats med en del men är svårt att få rätt slutartid i och med jordens rotation :)
Lägg upp lite stjärnbilder! :)
 

Stomatologen

Patek
2-Faktor
Tack! :)
Jag använder mig utav blixtar från Elinchrom (BRX500). För den här bilden använde jag mig utav tre stycken, två på effekten 106Ws med strip boxar (35x90 cm) och en blixt med optisk snoot (522 Ws), som kastade en ljuskägla över urtavlan. Hur det ser ut kan du se på min sida:

http://bagvinge.com/ljussattning-av-swiss-military-hanowa-klockan/
Plåtade en klocka i helgen. Syns inte så bra, men klockan ligger på min svarta skinnjacka. Jag valde att croppa bilden hårt, tyckte det blev bättre så.

Swiss-Military-Hanowa.jpg
Snyggt blev det :)
 

Sond

Patek
Måste ju erkänna att jag har väldigt svårt att få till bra bilder. Men jag skjuter på fri hand och har bara dagsljus. Så, klart med ursäkter. Jag gillar i alla fall mina klockor..:)
DSC_9756.jpg
DSC_9757.jpg
DSC_9748.jpg
DSC_9758.jpg


DSC_9750.jpg

Jag är sjuk och familje ute ur huset så om ni märker att det kommer bilder i var och varannan tråd så vet ni orsaken..;)
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Sond
Kvalle när det ju inget fel på, men du klipper ju bilderna så man inte ens ser hela klockorna, med undantag från första bilden på rollen. Det är ungefär som helfigursporträttbilder där man har klippt bort fötterna.
 

Sond

Patek
Sond
Kvalle när det ju inget fel på, men du klipper ju bilderna så man inte ens ser hela klockorna, med undantag från första bilden på rollen. Det är ungefär som helfigursporträttbilder där man har klippt bort fötterna.

Är det Seamastern och GS:en du tänker på? Jag fotar en del(dock inte makro och klockor) och det "bästa" foto jag tagit på min fru är just utan fötter... I övrigt är det en extremt bra bild..:(
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Sond
Samtliga bilder ovan utan den jag nämnde.
Edit: Omega+GS -klipper bandhornen,
Atlantis klipper stålet i zulubandet, samlingsbilden klipper krona till höger och boett åt vänster.
 
Topp