• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Era mögel Seiko

Ahla77

Basic
hej, fler än jag som gillar riktigt använda och slitna Seiko, släng upp bilder på era. Här är min en helt original 6309-7040 men verket är nyservat och genomgånget med nya juveler i fjäderhuset. Tack @rogart-63 för den operationen
IMG_5125.JPG

Senast ändrad:
hej, fler än jag som gillar riktigt använda och slitna Seiko, släng upp bilder på era. Här är min en helt original 6309-7040 men verket är nyservat och genomgånget med nya juveler i fjäderhuset. Tack Roger artback för den operationen
IMG_5125.JPG
Stenhård!
Sitter det juveler i fjäderhuset? Jag trodde det låg en fjäder där.

Sitter lagringar i fjäderhuset, som är lagrade med juveler nu. Roger som gjort det så jag får lita på honom

Sitter lagringar i fjäderhuset, som är lagrade med juveler nu. Roger som gjort det så jag får lita på honom
Lagringarna var så slitna att jag har satt dit ett par juveler. http://wristsushi.proboards.com/thread/13710/seiko-barrel-arbor-jewels-00au
Blev väldigt bra. Så verket är numera ett 19 jewels verk istället för 17 . Detta är ett bra alternativ isället för att leat enfter en bättre bottenplatta. Och lär vara mer slitstarkt. Plus att gången på verket blev riktigt bra.

Äldsta gubbarna i samlingen:
Marvel J14004 från 1958 och 13005 från 1956! Den sistnämnda är för övrigt en av mina topp tre i samlingen!
IMG_6484.JPG

Edit: Båda går för övrigt grymt bra, med bra gångreserv! Marveln behöver nytt glas bara, mycket torrsprickor. Signerad krona på den dessutom!

hej, fler än jag som gillar riktigt använda och slitna Seiko, släng upp bilder på era. Här är min en helt original 6309-7040 men verket är nyservat och genomgånget med nya juveler i fjäderhuset. Tack Roger artback för den operationen
IMG_5125.JPG
Härlig trådstart, hoppas att det fylls på ordentligt med patinerade godingar :)
Kan tyvärr inte bjuda på bilder själv då jag sålt alla vintage men jag är riktigt svag för härjade Seikos!

Tack! Ja den är riktigt cool och härjad :) En riktig OWG-klocka som är väldigt praktisk, fungerar utmärkt och har det mesta man kan tänkas behöva, samt är vattentät. Kanske den bästa Seikon som gjorts IMHO.

20170730_110154.jpg
20170806_102949.jpg

20170730_101338.jpg
Är väldigt impad! En digital stål klocka är det ultimata. Mindre delar som kan pajja (till skillnad från analog) samt stålboett (till skillnad från nyare g shocks).

Har länge suktat efter dom äldre MRG varianterna. Denna hamnar också på min lista men verkar rent spontant dyr och svår att hitta.

Vad är historien bakom förresten?

Är väldigt impad! En digital stål klocka är det ultimata. Mindre delar som kan pajja (till skillnad från analog) samt stålboett (till skillnad från nyare g shocks).

Har länge suktat efter dom äldre MRG varianterna. Denna hamnar också på min lista men verkar rent spontant dyr och svår att hitta.

Vad är historien bakom förresten?
Ja, digitalare i stål är Da shit... om det är vintage ;) Bra köp helt enkelt. Hur gamla MRG finns det? Tror inte de behöver vara så jättedyra, men visst är de lite svårfångade. Postade lite fler bilder och en länk med lite info i denna tråd... https://klocksnack.se/threads/samla...-som-varit-i-rymden.38041/page-2#post-1826672

Tillbaka
Topp