• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Era planerade kortsiktiga, medelsiktiga och långsiktiga mål!

Målen behöver inte vara klockköp utan kan också vara något annat klockrelaterat som t.ex. skala av sin klocksamling eller ha en mångsidig klocksamling.. För mig är det:

Kortsiktigt (check): Första egeninköpt klocka. Det blev en Orient Ray II med blå urtavla (se nedan) som jag inväntar leverans på. :)
hqdefault.jpg

Medelsiktigt: Seiko SARB035
maxresdefault.jpg

Långsiktigt: Omega Seamaster 300 Diver
omega-seamaster-diver-300m-chronometer-ceramic-blue-9.jpg

Samtliga bilder är tagna direkt från Google images.

Använd gärna mallen nedan:

Kortsiktigt:

Medelsiktigt:

Långsiktigt:

Jag har länge tänkt på att försöka knåpa ihop en sån här åt mig själv, mest för att det är roligt att ha och titta på. Vill påpeka att i min "långsiktig"-kategori ligger många dyrare klockor och jag har ingen plan på att äga alla (samtidigt i alla fall), men alla är av stort intresse för mig. Sen håller väl aldrig sånt här, etc etc men här är i alla fall min idé:

Kortsiktigt:
Seiko Cocktail Time
Seiko Cocktail Time (I).jpg

Zeppelin LZ 129 ref 7060-4
Zeppelin LZ 129 ref 7060-4 (I).jpg

Medelsiktigt:

Stowa Flieger
Stowa Flieger.jpg

Nomos Tangente 33 Karat
Nomos Tangente 33 Karat (I).jpg

Hamilton Pan-Europ
Hamilton Pan-Europ.jpg

Långsiktigt:
A. Lange & Söhne 1815 Chronograph
A. Lange & Söhne 1815 Chronograph (I).jpg

Grand Seiko SBGW001
Grand Seiko SBGW001.jpg

Rolex GMT-Master II (Pepsi)
Rolex GMT-Master II (Pepsi).jpg

Omega Speedmaster
Omega Speedmaster on Bracelet.jpg

Rolex Day-Date (i guld, med läderarmband och nedan dial)
Rolex Day-Date (II).jpg

Har inte full koll på var alla bilderna kommer ifrån. Tror att några av dem är stulna från medlemmar här på forumet, andra är tagna från annat håll.

Jag har länge tänkt på att försöka knåpa ihop en sån här åt mig själv, mest för att det är roligt att ha och titta på. Vill påpeka att i min "långsiktig"-kategori ligger många dyrare klockor och jag har ingen plan på att äga alla (samtidigt i alla fall), men alla är av stort intresse för mig. Sen håller väl aldrig sånt här, etc etc men här är i alla fall min idé:
Mycket fina val om jag får lova att säga det myself. :) Visst har du rätt i att såna här mål knappast håller men det är kul att ha någonting att sträva mot för stunden. Ännu mer kul är att i efterhand se hur ens smak förändras. Idag fick jag hem ett brev från PostNord om att min klocka nu finns att hämta hos deras ombud, hämtar den nog imorgon dock. Det är min första dykarklocka så jag är förväntantsfull!

:Orient:

Ooh, kul tråd.
I den ordning jag tänker mig nya klockinköp.

Blå HydroConquest eller annan kul prisvärd dykare.

Rolex datejust linen dial. Jag skulle också kunna tänka mig en likadan Tudor. Vid närmare eftertanke lutar det i dagsläget snarare åt Tudor men det varierar från dag till dag.

Bägge inhandlas så snart som möjligt, vilket tyvärr kommer ta ett tag då min fru inte vill använda vår hushållskassa till mina klockinköp.

(Bilder stulna från intrawebben)

Kul tråd!
Själv har jag en lista på klockor som ska skaffas i tur och ordning med stigande värde(alltså flippa en för att sedan gå vidare till nästa). Detta för att jag har svårt att släppa klockorna och alla blir keepers, vilket limiterar antalet klockor jag kan testa(när det finns så mycket kul därute). Har blivit att jag hoppade över alla klockor från 2k - 20k då jag var så sugen på Datejusten. Gick lite snabbare att spara in till den när jag längtade så :D

Kortsiktigt mål(Anlände i måndags):
IMG_20170208_114001.jpg

Medelsiktigt:
JLC Reverso
Reverso-Grande-Taille-2708410.jpg

IWC Ingenier
IWC-Ingenieur-automatic-40mm.jpg

Långsiktigt mål:
BLNR
Rolex-BLNR-11.jpg

1675:
Rolex-GMT-Master-1675.jpg

Sedan finns det lite fler med på listan mellan Reverso och gralen 1675 så som Hublot classic fushion, submariner och en Datejust 16200 Tuxedo dail, får se vilka som jag hoppar över när man väl står där :p

Kul tråd!

Kortsiktigt:
Vostok Amphibian Classic 420526
GG-1000-1A5ER
(Dessa två är på väg hem, mest för att det är kul)
Div. gummin

Medeldistans:
Min första Rolex, 16710 Pepsi/Coke eller en nyare GMT II svart.
Och/eller
Zenith El Primero 36'000 Vph 03.2040.400

Långsiktigt:
Att äga en klocka med karaktär för varje tänkbart tillfälle

Tillbaka
Topp