• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Era sämsta, tråkigaste, mest ovärda klockköp.

Erik1

Patek
2-Faktor
Stämmer in med Tim dock. Aldrig varit med om
så otrevliga anställda som på Dubais flygplats, speciellt i klockbutiken. Fick superb service på Heathrow ett antal timmar senare så tror inte det hängde på mig.

Men det är ju ett sidospår, fler rikstabbar!
 

Aquaracer2

Ingamay
2-Faktor
Jag är lite småförtjust i fyrkantiga och rektangulära klockor. Ropade hem dessa två utan att kolla storleken... Jävlar vad små :-(
109365_1.jpg

Evighetsplats i byrålådan.

Hur små?

Gillar Bulovan!
 

jabla

Sarlacc
Köpte med hjälp av lite vinhybris en 16030 nyligen. I planen ingick att byta tavla och glas, men inte att serva klockan, vilket jag blev så illa tvungen att göra. Urverket var duktigt slitet. Det var alltså min tur att sitta med Svarte Petter. Nu blir det till att slanta upp rejält för ett antal spa-veckor på Rob. Engström. Det blev en jävligt dyr 80-tals DJ, om man säjer så, men om man ser det från den ljusa sidan, jag kommer nog ändå att ta klockan till mitt hjärta, när den väl är hemma igen :)
Då blir det en keeper fastän man kanske inte tänkt det från början.
 

babanker

Panerai
I början av intresset köpte jag en Baume & Mercier Hamptons som endast var använd 1 gång och således i nyskick.
Hem kom en påtagligt sliten och fuktskadad stackars satan.
Satt väldigt skönt på armen, klockan i sig. Väldigt sorligt att det finns människor så äckligt sopiga att dom kör blåsningar i den låga prisklassen.

Hoppas av hela mitt hjärta att det idag går än sämre i livet för den herren.
 

Ministern

Founder
2-Faktor
I början av intresset köpte jag en Baume & Mercier Hamptons som endast var använd 1 gång och således i nyskick.
Hem kom en påtagligt sliten och fuktskadad stackars satan.
Satt väldigt skönt på armen, klockan i sig. Väldigt sorligt att det finns människor så äckligt sopiga att dom kör blåsningar i den låga prisklassen.

Hoppas av hela mitt hjärta att det idag går än sämre i livet för den herren.

Vem var det?
 

Sjobedan

Rolex
Köpte en klocklåda på auktion i helgen, droppade in 3-4 minuter innan det hela startade...

Kikade igenom den väldigt fort och det såg lovande ut. Men hann inte rota igenom den något närmre.

Jag tog hem lådan för en hög med hundringar, och allt blev kastat innan jag ens kom hem, bortsett från två coola väckarklockor.
 

Bilagor

  • image.jpg
    image.jpg
    149.8 KB · Visningar: 189

Criss Cross

Playing with fire
2-Faktor
Ropade in en Girard Perregaux på Tradera mest för att det var ett anrikt märke. Stod inget om storleken och jag frågade inte. Det var ett sorgligt litet ur med 16 mm bandbredd. Från 40-talet tror jag. Höll tiden dock. Bar aldrig klockan. Sålde den iofs med vinst på Tradera till en kvinna.
 

UNO

Panerai
Har skrivit detta förut;
Köpte en ny TT Sub(blå).
Länken töjde sig löjligt mycket och när jag tröttnat på den blåa färgen trodde inte damen hos Rob att jag hade råd att byta till svart ring och tavla så bemötandet var som mot en Rumänsk tiggare.
 

Ministern

Founder
2-Faktor
Har skrivit detta förut;
Köpte en ny TT Sub(blå).
Länken töjde sig löjligt mycket och när jag tröttnat på den blåa färgen trodde inte damen hos Rob att jag hade råd att byta till svart ring och tavla så bemötandet var som mot en Rumänsk tiggare.

Damen? Finns inga äldre kvinnor hos Rob.
 

vonhall

Rolex
I början av intresset köpte jag en Baume & Mercier Hamptons som endast var använd 1 gång och således i nyskick.
Hem kom en påtagligt sliten och fuktskadad stackars satan.
Satt väldigt skönt på armen, klockan i sig. Väldigt sorligt att det finns människor så äckligt sopiga att dom kör blåsningar i den låga prisklassen.

Hoppas av hela mitt hjärta att det idag går än sämre i livet för den herren.

Tråkigt att någon kan sjunka så lågt att göra så emot en broder!
En så kallad "Hamn*f*rsare" som vi säger i branschen :D
 

mruhr

Panerai
2-Faktor
Inte klockköp men har precis sett att jag gjort en relativt sett riktigt dålig affär som minst sagt motsvarar en riktigt fin klocka (jag är grymt deppig just nu). Fick tillträde till en fjällstuga jag köpt för 650k, 26kvm och nu har anläggningen valt att kampanja nyombyggda stugor om 34kvm för 695k (Från 935k). Hur man än vänder på det en riktigt usel affär.
 
Topp