• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Era sämsta, tråkigaste, mest ovärda klockköp.

Joffrey

Vacheron
2-Faktor
Köpt 5 natoband. Använder inget då länk är överlägset bättre

Några hundralappar rakt ner i soptunnan
 

Jokkmokkswe

Cup of Jawa
2-Faktor
Detta lädernato, vad tänkte jag?
null_zps51a0b0fd.jpg
 

pnt

Rolex
2-Faktor
Köpte en SMP-kvartsare för ett år sen. Ville få tillbaka nostalgin av min första klocka. Den låg orörd i några veckor för att sedan säljas. Någon månad senare köpte jag tillbaka SAMMA klocka igen och proceduren återupprepades... Ovärt var ordet.

Kommer säkert köpa en igen :D
 

Hebbe

Ki-Adi-Mundi
2-Faktor
Seiko SKX007. Vet att många diggar den men för mig var det ett onödigt köp. dock så är nuvarande ägare väldigt nöjd.
 

Ponlarsson

Panerai
Köpte en Daniel Wellington. Var jättenöjd i en vecka, sen kändes den skittråkig. Nu har flickvännen fått ta över den och hon är jättenöjd (och den passar henne mycket bättre också). Så ja, i slutändan blev det väl bra.
 

carlanton

Audemars
Ett par år sedan, men jag hittade detta USA-tillverkade sulfvelcro under en rätt bra ensamfylla och blev supernostalgisk då det ser ut exakt som min barndoms GUL-velcron:
oyo_mountain_watchband_watch.jpg


Tyckte verkligen det var det coolaste jag någonsin sett, så jag beställde fyra stycken och skrev ett långt brev till tillverkaren där jag förklarade var intresserad av att köpa en större mängd och sälja online i Sverige. Jag tänkte att natotrenden skulle dö med heritagetrenden och ersättas med en sjuklig besatthet för det tidiga 90-talets äventyrsmode och att jag skulle bli den nya vågens Singular. Jag fick lyckligtvis aldrig något svar, men typ 4 månader senare kom ett sketet kuvert från USA med fyra band i. Vid det laget hade jag tyvärr nyktrat till och insåg rätt snabbt att de inte överhuvudtaget passade på min i princip enda klocka. De fick ligga och götta till sig i en byrålåda i några månader innan jag på något mirakulöst sätt lyckades sälja alla fyra till en inte allt för stor förlust. Minns inte vem som köpte, hoppas han är nöjd!
 

Galaxy

Rolex
Typ 5 dagar in i klockintresset köpte jag en skeletton Panerai-homage för i sammanhanget småpengar. Sjukt stor och rätt ful, användes typ tre gånger och såldes sedan. Visarna lossnade dock efter att jag skickade iväg den, så den skickades tillbaka till mig och kastades...
img_4469-jpg.9435
 

Nicbex

Audemars
2-Faktor
Jag har ju en väldigt kort klockkarriär än så länge så ska väl inte skriva i tråden men i paniktiden mellan att jag sålde en klocka och hittade rätt pris för en ny SMP300 beställde jag en SKX007. Jag gillar fortfarande klockan men den har fått noll armtid sedan Omegan och jag suktar efter helt andra klockor att varva med...
 

MacRulez4ever

Vacheron
Pledge Member
2-Faktor
En jaeger , tyckte de va mjäkiga bud på fyllan... 100kr, 135kr, 140kr etc etc.
Va fan kom igen nu 5000max bud på ett bräde Boooom. Ville egentligen inte ha klockan, men va fan sluta mes buda och buda med stil! Ingen bjöd över mitt bud. Sen visade det sig att tavlan va kasst renoverad och jag vann skiten. Ofta man orkar kolla index placering på fyllan [emoji23]
 
Topp