• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Era tankar om Rolex 116503

Hej,
Nu när min Submariner Date är såld är jag på jakt efter något nytt och har sista månader nördat in på Daytona. Den i stål med Cherachrome har jag ju alltid vetat är svår att få fatt på, men jag inser nu, efter att ha jagat den i Stockholm, Paris, London, Amsterdam (reser en del i jobbet) att det är helt omöjligt. De finns ju dock ymnigt av dem på Blocket - helt nya för strax under 200 tkr. Men det känns som lite osportsligt att betala för någon annans prestation med att lyckas få tag på en stål Daytona.

En väldigt trevlig herre på Nymans Ur satte upp mig på en G/S Daytona och trodde att jag kunde få tag på en inom ett halvår! Priset ”bara” 158.500 kr

Jag är bra sugen, men vill höra era tankar om guld/stål Daytona. Kommer den behålla sitt värde över tid? Att tjäna pengar på klockor är inte jätteviktigt för mig. Pengar tjänar jag på jobbet, men jag är mån om att mina fritidsintressen inte får kosta hur mycket som helst...

Tänker också på att den inte har cherachrome, det är väldigt synd tycker jag, men beror det på att cherchromen inte ”hunnit” lanseras på g/s ännu? Kan Basel 2019 visa sig innehålla en 116503 med cherchrome?

Alla era kloka inspel välkomnas!

Senast ändrad:
Jag ansluter till @KenKun och säger att 116503 inte är någon favorit. För 160k så är du i räckhåll för en ståldaytona vilket är vad du egentligen vill ha.
Har du provat att fråga efter daytona på Island ?
Jag frågade häromveckan i reykjavik. ALL stålsport var 3-5 år. Möjligt att kvinnan i butiken var helt ointresserad av att sälja något till mig dock.

Tillbaka
Topp