• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Erfarenhet av www.minvintage.se?

16610

Patek
2-Faktor
Såg några Omegor på blocket och hitta den sidan. Någon som känner till sidan/ säljaren?
Kontakt info osv finns men kändes lite lurigt. Någon som har köpt?
 

JL72

Omega
Vet inget om den men jag känner mig också spontant skeptisk till sidan. Länken Våra butiker går till en adress i Sollentuna, och den enda kontaktuppgiften är ett mobilnummer. De "unika" stora Omegorna är ju dessutom franken; svetsade/lödda fickur om jag inte helt misstar mig.

/Johan
 

frere

Audemars
2-Faktor
Företaget bakom sidan heter majdi shop och sysslar med: Export och import av nya och begagnade mobiltelefoner och mobiltelefontillbehör, samt även begagnade bilar. Köp och sälj av begagnade bilar och mobiltelefoner och mobiltelefonstillbehör , driva import, export, samt försäljning av nya och begagnade Herr -dam och barnkläder, hushållselektronik och vitvaror, tv, datorer, sterio,kameror, dvd.Försäljning av skönhetsprodukter, choklad och konfektyr, , erotiska produkter , allt säljes genom postorder, butik, internet.

Stämmer bra att det är omgjorda fickur. Något rysligt som ska föreställa en JLC verkar de också ha sålt. Nä, där är det nog ingen bra idé att handla.
 

cheepo63

Läderjesus
2-Faktor
Är det bara jag som får Indienvibbar? Känns som dom dära nasarna på marknader med tonvis med fula kläder och krimskrams. Tror det blir svårt att få en mentalt frisk människa att hala upp plånboken och köpa något från en hemsida som kryllar av stavfel och suspekta produkter.
 

Jacob

”Kiss me im norwegian”
Moderator
haha... jag skratta så jag skrek när jag kolla runt lite. Men hänger inte "majdi" på tradera också?

Jo då, visst gör han det. Har haft några saker jag tittat lite på. Skulle däremot aldrig tänka mig att köpa efter hans mail till mig när jag hade en Speedmaster reduced ute på Blocket.
Jag får det klassiska, tydliga, vältaliga: "Vad är sista priset?" varpå jag svarar att pris står i annons men, artig som man är, frågar vad han tycker att han skulle vilja ge. Får svaret: "5000"

Pass.
 
C

China

Guest
Är det bara jag som får Indienvibbar? Känns som dom dära nasarna på marknader med tonvis med fula kläder och krimskrams. Tror det blir svårt att få en mentalt frisk människa att hala upp plånboken och köpa något från en hemsida som kryllar av stavfel och suspekta produkter.

Nu är det väl skit samma om det finns någon koppling till Indien eller inte?

Vad som förvånar mig mest är faktiskt att det finns aktionärer och företag som kör samma stil, och inte lämnar några garantier på begagnade klockor. Som en jämförelse finns det begagnathandlare och urmakare som enbart säljer nyservade begagnade klockor med en garanti på två år. Kanske är det dags att klockköpare i allmänhet vaknar ur dvalan, och börjar att ställa krav?
 

16610

Patek
2-Faktor
Men nu är jag kanske trög. Men du menar inte privat personer som har det som intresse/hobby ska lämna garantier? Tex här på köp/sälj. Lämnar inte de flesta som drwatch osv 6 mån?
 
C

China

Guest
Men nu är jag kanske trög. Men du menar inte privat personer som har det som intresse/hobby ska lämna garantier? Tex här på köp/sälj. Lämnar inte de flesta som drwatch osv 6 mån?

Nyckelordet är just företag, och vad olika handlare lämnar för garantier på begagnat varierar. Men två år på en besiktigad och nyservad klocka är helt rimligt, med tanke på den funktionsgaranti som brukar ges efter en service. Att en AD eller urmakare lämnar två års garanti på utförd reparation/service är inget ovanligt. Frågan är varför en del aktionärer/begagnathandlare säljer begagnat utan någon som helst garanti, eller uppgifter om klockans skick. Som jag ser på saken så skall en yrkesman deklarera skicket på varor som säljs och inte gömma sig bakom den tomma frasen "i befintligt skick" etc.

Som privatperson tycker jag att man kan kosta på sig att uppge servicehistorik, tidshållningen och ha så tydliga bilder som möjligt på det som säljs. Sedan är det helt andra regler som gäller i privataffärer, jämfört med att handla från ett företag. T.ex. så gäller inte konsumentköplagen.
 

16610

Patek
2-Faktor
Nu förstod jag. Håller med till fullo.

Men som privat. Kanske samma retur som vrf på sälj annonser?

Vore kul att höra vad folk tycker i den frågan.
 

maxmol

Panerai
(Ingen erfarenhet va dem) Har iof inget problem med att de har byggt om fickur till armbandsur. Men skulle inte lite på dem för 5 öre. Ser klockor dom de köp up på tradera för långt mindre och redovisar inte samma fel som var med på tradera annonsen. Sen som China sa då följer de inte konsumentköplagen, inte heller distansavtalslagen.

Så typ lika säkert att handla av dem som att sova på en granat.
 

16610

Patek
2-Faktor
Ä va e klockan särskriv nu;)

Minst sagt va försiktiga när ni köper;)

Go natt! Puss på er ( från ett tråkigt och regnigt rum i mellan Sverige, tror jag det var)
 
Topp