• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Erfarenhet av Zackrissons Ur

InWester

Cartier
Tråkigt att inwester har haft mycket strul.. Men tidigare verkar folk haft bra och på senare tid sämre erfarenheter. Således tänker jag att det kan vara bra med fler personers erfarenheter. Men du kanske föredrar att skapa dig en uppfattning utifrån en persons situation och bortse från eventuella omständigheter? 🙂
Du kan ju alltid chansa om du vill. Dom var snabba på att skicka den.. 2 dagar.. och det är ju bra men om du vill reklamera så sitter du fast i skiten som jag gör nu.
 

InWester

Cartier
Uppdatering: fick ett telefonnummer till ägaren av en vänlig Klocksnackare. Nu har Zackrissons svarat på sms. Han var tydligen på semester.. tycka vad man vill om det men nu har jag skickat tillbaka klockan. Han vill reparera den men jag skrev att jag inte har någon lust att vänta i flera veckor och att jag hellre tar ett nytt ex så kan Zackrissons och Yema lösa reparationen sinsemellan i lugn och ro, har inte fått något svar på om det är ok.. fortsättning följer….
 

InWester

Cartier
Skickade tillbaka den trasiga Yeman till Zackrissons. Han skickade en ”ny” men när jag öppnade lådan så såg jag att han lyckats skicka den trasiga igen🙄😤. Sms:ade direkt och han svarade direkt och bad så mycket om ursäkt. Ett dygn senare (idag) så fick jag då äntligen min klocka som jag beställde på midsommarafton. En mycket dålig erfarenhet MEN när jag väl fick tag i honom så var han enkel att ha med att göra. Inget trixande. Känns som någon skrev här inne att det är en enmansshow, känns inte riktigt som om han har koll. Får inte känslan av att han medvetet försöker blåsa folk eller förhala. Fungerar klockan så är Zackrissons bra att köpa ifrån, snabb leverans. Men om det handlar om garanti eller andra frågor så blir det genast mycket svårare. Kommer att spara numret så om det är någon som behöver komma i kontakt med honom så är det bara att skriva till mig.
 

Grip

Breitling
Beställde därifrån i måndags, mycket för att det stod att dom hade en dags leveranstid på klockor i lager. Inte hört ett knyst sen ordebekräftelsen. Inget svar på mailen heller. Värdelöst
 

Patric J

Rolex
2-Faktor
Beställde en Orient Kamasu II från Zackrissons i somras genom Chrono 24. Funkade bra men undrar hur det är möjligt att köpa en klocka för drygt halva priset genom Chrono 24 än att beställa direkt från dem!
 

SRBOT

Cartier
Beställde en Orient Kamasu II från Zackrissons i somras genom Chrono 24. Funkade bra men undrar hur det är möjligt att köpa en klocka för drygt halva priset genom Chrono 24 än att beställa direkt från dem!
Gjorde precis samma sak i söndags! Hittade samma modell på C24 för halva priset kontra deras hemsida alltså.
 

Grip

Breitling
Hur gick det sen? Tänkte nämligen också beställa därifrån. Men inte om det det är "värdelöst".
Fick tillslut svar där dom föredömligt ändå förklarade att det var fel på lagersaldot i webbshoppen , så klockan skulle skickas från Frankrike istället (som jag fattade det) för Sverige så jag avbröt orden utan problem och beställde en cwc istället.
Fick bra intryck av dom trots allt, trevliga och ödmjuka när svaret väl kom. Noll fishy och jag skulle lätt kunna köpa något därifrån igen, trots strulet.
 

Marwa

Omega
Inte handlat själv pga. att det var fel lagersaldo som visades, MEN de svarade på två mail mycket snabbt och informerade mig om lagersaldot och på en annan fråga jag hade. Skulle absolut våga handla men skulle dubbelkolla saldot via mail innan jag klickar på KÖP.
 

Magnetize

Cartier
2-Faktor
Ja vi klagar ju inte! 🙂
MEN: hade jag beställt en klocka direkt från en butik för att kort efter se att den finns att köpa långt billigare från samma butik om beställningen sker genom Chrono24, så hade jag känt mig liksom lite besviken..lurad på nåt sätt.
Ja men lite så. Håller med om att det är lite underligt som sagt.
 

Patric J

Rolex
2-Faktor
Man blir ju lite nyfiken på vad det står på kvittot när klockan köps genom C24, men av Zachrissons.

Minns inte om jag fick nåt papper med beställningen men fick detta på mejlen.

Screenshot_20221028_090934_DuckDuckGo.jpg
 

SRBOT

Cartier
Känns tråkigt att behöva skriva detta inlägg. Men bra att fler får veta hur Zackrissons ur jobbar.

Jag köpte en Orient av dem (via chrono24 då dem är dubbelt så dyra på sin egen hemsida..). klockan kom hem som den skulle, så långt allting gott.

Men direkt märkte jag att ändstiftet på klockan inte var som det skulle. Det glappar/sitter otroligt löst & jag tog den till min lokala urmakare då jag tänkte att det är nog enkelt att åtgärda. Urmakaren menade att jag borde använda min garanti då klockan inte är som den ska.

Jag ringer då Zackrissons utan svar. Mejlar 1 gång, 2 gånger, 3 gånger. Till slut får jag svar att du får väl skicka klockan till oss så ska vi kolla, men det kommer inte gå på garantin då det är slitagefel. På en oanvänd klocka alltså..

Då jag jobbar i närheten av Zackrissons då och då säger jag att jag kan komma med klockan personligen så kan vi titta på det tillsammans. Gör det säger dem.

3 dagar innan så meddelar jag att jag har vägarna förbi och ämnar besöka dem för att få ordning på klockan. Radiotystnad. Jag ringer 2 gånger & smsar 2 gånger den aktuella dagen. Inget svar.

Detta är nu 3 veckor sedan och jag har fortfarande inte hört ett ord. Trots att jag mejlade dem hela min upplevelse så är det knäpptyst.

Ja, det är en billig Orient-klocka jag köpt så förväntningarna måste ju vara rimliga. Men klockan är inte som den ska & då förväntar jag mig som köpare att säljaren är villig att lösa problemet tillsammans med mig. Zackrissons Ur har inte hanterat det bra. De har inte hanterat det alls.
 

SRBOT

Cartier
Känns tråkigt att behöva skriva detta inlägg. Men bra att fler får veta hur Zackrissons ur jobbar.

Jag köpte en Orient av dem (via chrono24 då dem är dubbelt så dyra på sin egen hemsida..). klockan kom hem som den skulle, så långt allting gott.

Men direkt märkte jag att ändstiftet på klockan inte var som det skulle. Det glappar/sitter otroligt löst & jag tog den till min lokala urmakare då jag tänkte att det är nog enkelt att åtgärda. Urmakaren menade att jag borde använda min garanti då klockan inte är som den ska.

Jag ringer då Zackrissons utan svar. Mejlar 1 gång, 2 gånger, 3 gånger. Till slut får jag svar att du får väl skicka klockan till oss så ska vi kolla, men det kommer inte gå på garantin då det är slitagefel. På en oanvänd klocka alltså..

Då jag jobbar i närheten av Zackrissons då och då säger jag att jag kan komma med klockan personligen så kan vi titta på det tillsammans. Gör det säger dem.

3 dagar innan så meddelar jag att jag har vägarna förbi och ämnar besöka dem för att få ordning på klockan. Radiotystnad. Jag ringer 2 gånger & smsar 2 gånger den aktuella dagen. Inget svar.

Detta är nu 3 veckor sedan och jag har fortfarande inte hört ett ord. Trots att jag mejlade dem hela min upplevelse så är det knäpptyst.

Ja, det är en billig Orient-klocka jag köpt så förväntningarna måste ju vara rimliga. Men klockan är inte som den ska & då förväntar jag mig som köpare att säljaren är villig att lösa problemet tillsammans med mig. Zackrissons Ur har inte hanterat det bra. De har inte hanterat det alls.
En uppföljning kring detta. Jag har fortfarande inte fått någon återkoppling från Zackrissons. Jag fick en liten idé att testa att skriva på en annons på Chrono24 för att se om de svarar där. Det gör dem… 👹

E18283D8-46C0-4514-B899-9045FF6C965C.png
 

Micke.K

Breitling
Gud vad glad jag är att jag hittade denna tråden innan jag beställde en Yema i brons från Zackrisson.
Himla tråkigt att läsa om era upplevelser och hur ni blivit behandlade.

Något nytt om deras verksamhet?
 

Thompa700

Omega
Någon som vet status för Zachrissons numera? Har köpt från dem tidigare, men det är mer än 2 år sedan. Hemsidan är uppe ser jag.
 

InWester

Cartier
Någon som vet status för Zachrissons numera? Har köpt från dem tidigare, men det är mer än 2 år sedan. Hemsidan är uppe ser jag.
Undvik säger jag.. dom svarar inte på mail, köpte en Yema av dom förra sommaren med 2 års garanti som inte fungerar längre, den har bara dött och jag har försökt kontakta dom. Har prövat sms:a ägaren också men han svarar inte. Så köper du en klocka och får problem så kommer du inte få någon respons. Oseriös handlare.
 

PabbaSparxx

Breitling
Undvik säger jag.. dom svarar inte på mail, köpte en Yema av dom förra sommaren med 2 års garanti som inte fungerar längre, den har bara dött och jag har försökt kontakta dom. Har prövat sms:a ägaren också men han svarar inte. Så köper du en klocka och får problem så kommer du inte få någon respons. Oseriös handlare.
Samma här. Men sen vånde jag mig till Yema direkt istället och fick superfin hjälp. De tog in den och bytte urverket 👍
 
Topp