• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Erfarenhet från olfert-co.de?

Chris D

Breitling
Nej blev inte det köpet. MEN, anledningen till att jag hittade sidan från början var för att hamiltons egna kundtjänst hänvisade till olfert då det inte fanns någon hamilton återförsäljare i Sverige. Så jag tror nog sidan borde vara seriös.
 

Ronnie_82

Cartier
2-Faktor
Beställde en länk nu i Tisdags för 3k. Har fått en bekräftelse på beställningen men sen har det varit tyst. Men det är nog lugnt. Återkommer.
 

Rulle

Audemars
Har beställt från olfert innan!
En hamilton khaki ... poängterade i första mailet att klockan kostade si och så hos bodoni och fick samma pris !

Dom är bra på att matcha gråhandlarnas priser och snabba på email!

Och viktigast av allt... dom är ad för hamilton så man får en riktig 2 års garanti !

Skulle lätt handla av dom igen!
 
Nu har även jag lagt en beställning på en Hamilton-klocka från Olfert & Co. Det blev en Hamilton Field Mechanical Officer H69619533. Ska bli spännande hur snabba de är på leverera. Hur snabbt gick de för er andra?
 

TheMadToad

Omega
2-Faktor
Jag fick ett paket idag, hyfsat snabba med express, däremot hittade inte chauffören här ute på landet så dem drog ner leveransen en dag.
Klockan jag beställde var felaktigt beskriven (jag fick grön urtavla men bild och text på hemsidan visar svart).
Så nu blir det spännande hur dem löser en sådan reklamation..... Änsålänge är jag sjukt besviken, vill att dem ska ringa mig för dem tycks inte förstå problemet via mail, som dem svarar på en gång om dagen typ... Jag återkommer!
 

TheMadToad

Omega
2-Faktor
Jag fick ett paket idag, hyfsat snabba med express, däremot hittade inte chauffören här ute på landet så dem drog ner leveransen en dag.
Klockan jag beställde var felaktigt beskriven (jag fick grön urtavla men bild och text på hemsidan visar svart).
Så nu blir det spännande hur dem löser en sådan reklamation..... Änsålänge är jag sjukt besviken, vill att dem ska ringa mig för dem tycks inte förstå problemet via mail, som dem svarar på en gång om dagen typ... Jag återkommer!

Såååå, äntligen är allt löst!
Jag fick bytt klockan å alltingväl. Det jag kan säga är och står fast vid, så svarar Olfert på mail MAX en gång om dagen om man har tur. Jag beställde klockan på express, returen gick med snigel, nya klockan kom med express.
Jag kan summera min erfarenhet med Olfert såhär:
Bra priser om man ber om det
Sega vid krångel
Tar sitt ansvar

Jag kan inte drösa dem med komplimanger, men vill verkligen inte påstå att dem misskött sig!
 
Såååå, äntligen är allt löst!
Jag fick bytt klockan å alltingväl. Det jag kan säga är och står fast vid, så svarar Olfert på mail MAX en gång om dagen om man har tur. Jag beställde klockan på express, returen gick med snigel, nya klockan kom med express.
Jag kan summera min erfarenhet med Olfert såhär:
Bra priser om man ber om det
Sega vid krångel
Tar sitt ansvar

Jag kan inte drösa dem med komplimanger, men vill verkligen inte påstå att dem misskött sig!
Vad var det för klocka du beställde? Kan du bjuda på en bild?
 

TheMadToad

Omega
2-Faktor
image.jpg
Vad var det för klocka du beställde? Kan du bjuda på en bild?
Men självklart:)
Det är en Hamilton khaki Field 38mm automatic på stållänk (obviously). Grymt nöjd, den bärs stort för sina 38 mm! (Jag har väl typ 17cm)
(Bifogad överst är en miniatyrbild på den ursprungliga som jag ville byta)

image.jpeg
 
Topp