• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Erfarenhet Lerums urmakeri service Omega

Driver

Breitling
Hej.
Har en Omega Seamaster som är i behov av service och såg att Lerums urmakeri skriver på sin hemsida att dom auktoriserade för service på Omega är det någon som har erfarenhet av denna urmakare?

Kan man kontrollera på något sätt om en urmakare är auktoriserad för service på ett klockmärke?
http://www.lerumsurmakeriet.se/om_oss.html
 

Stefan S

Patek
2-Faktor
Har inte gjort något större jobb där personligen men dom jag känner som gjort det har varit nöjda. Auktoriserade för service enl Omegas hemsida är dom inte så man kan väl knappast gå dit med garantiärenden men urmakaren (det är fadern det) skall ha jobbat hos/för Omega och kunna märket. Handlar det om en Seamaster med 1120 så skulle jag nog prata med dom. Men dom borde nog inte skriva auktoriserade på det där viset.
 

Driver

Breitling
Var ett tag sedan jag startade tråden, har äntligen kommit till skott med att få in klockan på service. Var inne hos Lerums urmakeri fick ett bra intryck men dom hade samma prislista som en auktoriserad urmakare, så jag lämnade in den på jarl Sandin istället.
 
Topp