• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Erfarenheter av Bulova 262 kHz Quartz ?

Marwa

Basic
Jag har börjat bli lite sugen på någon Bulova quartz 262 kHz, tänkte att man får något liknande som de välkända Longines klockorna med temperaturkompenserad quartz ?

Erfarenheter mottages gärna, Bulova är helt nytt för mig och jag tror att de tillverkas i Japan/HongKong samt de dyraste modellerna är stämplade Swiss Made på baksidan vad jag sett.

I första hand är det något liknande jag funderat på : https://www.chrono24.se/bulova/bulova-curv-chronograph--id25291094.htm

Man kanske lurar sig själv med en så billig quartzare ?

Hade en med det verket ett tag. trevlig klocka men tror inte det verket tillverkas längre. Kan vara bra att veta om det skulle hända något.

Ok tack, gjort lite egen research och folk verkar över lag väldigt nöjda med tidshållningen samt att kvaliteten verkar bra för priset.

Men, när jag som köptorsk för en sekund lugnar mig och faktiskt tittar på urtavlan så ser jag att alla Bulova curved, alla kulörer och både rund samt rak boett har den bakre delen tillverkad i gjuten plast, och man ser klart och tydligt spår av gjutformen. Riktigt tråkigt och extremt synd när klockan för övrigt verkar extremt bra för kaffepengar.

Jag visar på bilden här, har ringat in en del av de synliga spåren från gjutning. Likadant på alla modeller av "curved" , jättesynd !

bulgjutning.jpg

Ok tack, gjort lite egen research och folk verkar över lag väldigt nöjda med tidshållningen samt att kvaliteten verkar bra för priset.

Men, när jag som köptorsk för en sekund lugnar mig och faktiskt tittar på urtavlan så ser jag att alla Bulova curved, alla kulörer och både rund samt rak boett har den bakre delen tillverkad i gjuten plast, och man ser klart och tydligt spår av gjutformen. Riktigt tråkigt och extremt synd när klockan för övrigt verkar extremt bra för kaffepengar.

Jag visar på bilden här, har ringat in en del av de synliga spåren från gjutning. Likadant på alla modeller av "curved" , jättesynd !

bulgjutning.jpg
Jag tänker att förväntningarna kring klockans
kvalité på finnish ska sättas ihop med just begreppet ”kaffepengar”.

Sedan går det självklart inte en rak linje mellan höga priser och kvalité men det är en annan fråga.

Jag förstår dock att det känns surt och att väl man reagerat på det är det svårt att släppa det.

Har en Bulova Curv som slutat fungera.
Eller, kronografen fungerar precis som den ska - de stora visarna (tim- och minutvisare) står dock helt stilla.

Har försökt komma i kontakt med Bulova, men får inget svar hur jag än försöker - känns lite som att företaget knappt existerar.
Någon som har en in? ☺️

Har en Bulova Curv som slutat fungera.
Eller, kronografen fungerar precis som den ska - de stora visarna (tim- och minutvisare) står dock helt stilla.

Har försökt komma i kontakt med Bulova, men får inget svar hur jag än försöker - känns lite som att företaget knappt existerar.
Någon som har en in? ☺️
De som säljer Bulova i Sverige bör ha någon sorts rutin för att ibland köpa in reservdelar tänker jag.

Tillbaka
Topp