• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Erfarenheter av Certina Action Diver Precidrive Grön

Zcorp

Omega
2-Faktor
Tjena
Har under en vecka lånat en kollegas Rolex Hulk och har verkligen fastnat för att skaffa en grön dykarklocka. Just nu är hulken inte inom min budget, men är planerad att köpa vid ett senare tillfälle.

Är det någon på forumet som har en Certina ds action diver c032.410.11.091.00 grön quartz som kan berätta om era erfarenheter med klockan? Jag är mest inne på automatiska klockor men kan tänka mig att köra quartz en stund.

Tack på förhand
 

Psykel

Patek
Precidrive ska vara riktigt bra quartz, har jag förstått. Jag har dock den automatiska DS Action. Snyggare också, även om den inte finns i grönt.
 
Har klämt ganska mycket på denna modell. Grymt härlig. Skön och gedigen länk, 40mm, tunn samt den har keramisk ring, och så ligger den runt 5k? Mam får grymt mycket för pengen. Cool sommardinka, kör!
 

Jaggis

Who dares wins!
2-Faktor
Jag har läst någonstans att precidrive-verken ska vara sjukt känsliga mot stötar.
 

Zcorp

Omega
2-Faktor
Precidrive ska vara riktigt bra quartz, har jag förstått. Jag har dock den automatiska DS Action. Snyggare också, även om den inte finns i grönt.

Har också hört att uret ska vara bra.
Har också kollat på de automatiska, mest den blåa. Men har en hel del blåa klockor redan och har fastnat lite för grönt.

Har klämt ganska mycket på denna modell. Grymt härlig. Skön och gedigen länk, 40mm, tunn samt den har keramisk ring, och så ligger den runt 5k? Mam får grymt mycket för pengen. Cool sommardinka, kör!
Ja den ligger mellan 4500 till 5500 om man köper den på nätet eller i butik.

Jag har läst någonstans att precidrive-verken ska vara sjukt känsliga mot stötar.
Jaha, på vilket sätt?
 

Casual Bum

Panerai
2-Faktor
Ryktet gör gällande att såna här trådar blir bättre med bilder ;)
image.jpeg


Jag vill förövrigt också ha en kollega som lånar ut en Hulk i en vecka eller två :)
 

Lundgren🥊

Rolex
Friends Of KS
2-Faktor
Jag håller med, men så är det. Har t o m för mig att det står i manualen. Ska om jag kan hitta ngn källa som förklarar orsaken.
Åfan, ja det hade varit intressant att få en förklaring varför det är så? Har det något att göra med att den ska klara +-10sek per år, något som är lite känsligt pga det?
 

Andyrew

Cartier
Hittade den billigt i USA, kanske kan bli en schysst sommarklocka. Fattar inte varför de inte även har en automat, datumplaceringen är cleanare, bättre storlek, snyggare visare... Plus grön :eek::D
 
Topp