• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Erfarenheter av Everest läderband för Rolex?

card

Panerai
2-Faktor
Någon här som har testat på Everests läderband med ändlänkar för Rolex och kan säga hur kvalitén är, såväl på band som ändlänkar?

Jag är lite inne på att beställa ett för min 16710.
Ligger på 250$ vilket är överkomligt om ändlänkarna sitter perfekt och kvalitén är bra. Kan nog bli riktigt snyggt.

Länk finns här: http://www.everestbands.com/collect...ather-watch-band-strap-for-rolex-gmt-in-brown



gmt-vintage-brown.jpg


MG_5562_938eca04-a527-4150-b1f8-ff7b4bfe3ecc_1024x1024.jpg


MG_5563_1570084f-0775-460f-8d4f-dc4dfc4c1635_1024x1024.jpg


endlink.jpg
 

Flat-Eric

Stålklockans beskyddare
2-Faktor
Intressant, den kombon färdig har jag inte sett innan. Har ju gått att köpa end links löst tex via David eller Etur på TRF.

Ska kika om de har för sexsiffriga DJ, kanske blir snygg på min TOG
 

card

Panerai
2-Faktor
Intressant, den kombon färdig har jag inte sett innan. Har ju gått att köpa end links löst tex via David eller Etur på TRF.

Ska kika om de har för sexsiffriga DJ, kanske blir snygg på min TOG


Har faktiskt inte heller sett det färdigt tidigare. Kan nog vara nytt då jag egentligen skulle kika på gummi men snubblade in på dessa.

Ser ut att sitta bra. Hittade lite fler bilder på deras FB-sida:

10365338_864606133601901_2449836060551038311_o.jpg

10646734_858253640903817_4832629856194156307_n.jpg
 

fredrikb

Cartier
Mycket bättre att köpa separata ändlänkar som nämnts här, då kan du använda vilket band du vill (och byta mellan dem).
 

card

Panerai
2-Faktor
Mycket bättre att köpa separata ändlänkar som nämnts här, då kan du använda vilket band du vill (och byta mellan dem).


Så kan det absolut vara. Blir bara lite fundersam när detta står i annonsen:

"Du kommer garanterat att repa din klocka och förstöra ditt band. Är du ohändig är detta inte något du ska ge dig på, du har blivit varnad."

"Passformen är inte helt hundra, men absolut tillräckligt bra"

Jag vill inte repa klockan, detta kanske man gör ändå med ändlänkarna från Everest beroende på hur händig man är iofs. Lite tråkigt att förstöra bandet också :( Och jag vill att passformen är helt hundra.
 

Chrisse

Patek
2-Faktor
Så kan det absolut vara. Blir bara lite fundersam när detta står i annonsen:

"Du kommer garanterat att repa din klocka och förstöra ditt band. Är du ohändig är detta inte något du ska ge dig på, du har blivit varnad."

"Passformen är inte helt hundra, men absolut tillräckligt bra"

Jag vill inte repa klockan, detta kanske man gör ändå med ändlänkarna från Everest beroende på hur händig man är iofs. Lite tråkigt att förstöra bandet också :( Och jag vill att passformen är helt hundra.


Har testat David's, de satt perfekt både på Daytona och SD

Däremot om du är sjukt klantig och repar din klocka så frånsäger sig säljaren detta ansvar.

ImageUploadedByTapatalk1422812363.574847.jpg

ImageUploadedByTapatalk1422812373.646871.jpg
 

jabla

Sarlacc
Har också provat Davids, man kan inte ha band som är tjockare än standardband då blir det för tight. De har också lite vassa kanter som kan skada banden om man är oförsiktig men det går att putsa till.
Jag är nöjd med mina.
 

card

Panerai
2-Faktor
Tack för alla svar. Får ta mig en funderare om det skall bli Davids eller den färdiga lösningen :)
Båda är intressanta.
 
Topp