• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Erfarenheter av Klockcenter.se ?

Hej!

Första posten. ;)
Micke heter jag iallafall.

Jag funderar på att köpa en Seiko-klocka som på de flesta sidor på nätet och
i vanliga butiker kostar mellan 7000-9000kr.
Men på just Klockcenter.se kostar klockan 4386. Alltså avsevärt mycket billigare.

Jag undrar bara om någon har erfarenheter därifrån?
Jag vill inte handla från någon fishy sida som ingen känner till.

Tack på förhand.
Vänliga hälsningar Micke. :)
 

Mw79

Vacheron
2-Faktor
Har aldrig haft med de och göra men med en ekel sökning, ett Tyskt företag påstår de. Med en Svensk adress och konstigt företagsnamn som inte finns om man söker på det men ser ut att ligga i södra Kansas enligt deras egen hemsida.

De kanske är jättebra men jag skulle undvika att handla där.
 

Anden

Cartier
2-Faktor
Har aldrig haft med de och göra men med en ekel sökning, ett Tyskt företag påstår de. Med en Svensk adress och konstigt företagsnamn som inte finns om man söker på det men ser ut att ligga i södra Kansas enligt deras egen hemsida.

De kanske är jättebra men jag skulle undvika att handla där.


Jämför man med Creationwatches pris när de hade modellen (SRH001P1) inne är den dock inte orimligt billig på något sätt. Håller med om att hemsidan i sig ser rätt lustig ut dock...
 

Frosse

Cartier
Amerikanskt EIN-nummer (typ momsnummer), lager i Tyskland och Storbritannien med kontor i Sverige, låter konstigt.

Deras betalningspartner "Paybybill" aka "Gothia Financial Group" haft problem med rättsväsendet (dock använder sig Bokus av detta företag).

Går inte att hitta något om moderbolaget "Kära Scandinavia Gruppen".

Detta företag verkar drivas av samma ägare. Finns även på Facebook.

Tveksamt tycker jag.
 

Mw79

Vacheron
2-Faktor
Jämför man med Creationwatches pris när de hade modellen (SRH001P1) inne är den dock inte orimligt billig på något sätt. Håller med om att hemsidan i sig ser rätt lustig ut dock...
Jag vet inte eftersom jag aldrig handlat där så kanske har helt fel. Men ska jag handla något som kostar ett flertal tusenlappar eller mer så tar jag alltid en titt på kontaktuppgifter och vilka som ligger bakom. Och det här får min varningsklockor att ringa. Oklara företagsuppgifter gör det till ett "big no no" för min del.
 
TACK alla för svaren! :)

Ok, jag förstår ju att alla butiker är nya i början och utan referenser. Så är det ju för alla.
Men det betyder kanske inte att jag behöver handla där. o_O

Jag har faktiskt kollat på SRH001P1. Jag tycker den är jättesnygg. Dock svårt att välja för jag
gillar många av Seikos klockor!

Kom gärna med andra klockidéer i snarlik skepnad. :)
 

Merlin

Vacheron
2-Faktor
Såg att Becks urhandel REAr några Seikomodeller.
Varför inte kolla runt lite i fysiska butiker.

Jag ringde runt till några butiker inför mitt första "riltiga" klockköp. PANG " Vi har utförsäljning på TAG och har en Monaco kvar". Deal!
Oftast är det värt att kolla sin näromgivning;)
 

Merlin

Vacheron
2-Faktor
Såg att Becks urhandel REAr några Seikomodeller.
Varför inte kolla runt lite i fysiska butiker.

Jag ringde runt till några butiker inför mitt första "riltiga" klockköp. PANG " Vi har utförsäljning på TAG och har en Monaco kvar". Deal!
Oftast är det värt att kolla sin näromgivning;)
"Riktiga"
 
www.groupon.se kan du köpa en värdecheck för 199: - som har ett värde på 1000: - hos klockcenter.se. Vet inte hur seriöst det är, jag skulle nog vara lite försiktig då jag inte hittar några uppgifter varken på allabolag eller ratsit om klockcenter.se.
Skärmklipp.JPG
 
Ja alltså jag tror att någon annan får vara först på Klockcenter tyvärr.
Nu har det dykt upp en butik som heter "åkström" också på prisjakt och de har samma adress som Klockcenter.

Jag säger inte att det är en bluff, men ja, det var väl därför jag frågade här från början. :p
Så nja..

Men SRH001 är ju en väldigt fin klocka. Den finns ju inte i lager nånstans! :D
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Hemsk klocka! Häng här ett tag innan du handlar så du får en uppfattning om vilka modeller som är populära och därmed uppskattade.
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Hemskt designspråk, men smaken är ju som baken. Finns massvis med bra Seikos i den prisklassen! Kör en bildgoogling på Seiko SARB och sedan på Seiko prospex så hittar du massa kul.
 
Topp