• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Erfarenheter av Victorinox klockor

DB15

Panerai
Pledge Member
Hej! Det här blir min första tråd här på forumet, och frågan lyder som rubriken.
Finns det någon som har någon sorts erfarenhet av dessa klockor? Både bra och dåliga, så dela gärna med er.

Är grymt sugen på att köpa denna.

http://www.kronsur.com/victorinox-infantry-mechanical-241565-p-25090.html?cPath=1413_3115

Dela gärna också med er om era tankar om märket samt era upplevelser till klockorna när det kommer till kvalitet osv

Tack på förhand :)
 

Frosse

Cartier
Generellt bra upplevelser :) Äger en V och tycker den är riktigt skön, dock quartz så ingen jag använder ofta tyvärr. Men V erbjuder mycket klocka för pengarna skulle jag säga :) Ligger väl i paritet med Certina.
 

JaTack

Rolex
2-Faktor
Victorinox är ett bra märke, man kan göra riktigt bra köp på ebay eller när de trillar ut på säljdelen här på forumet :)
 

nissehult

Patek
2-Faktor
Att köpa en Victorinox är som att köpa en Skoda...
Inte bra
Erhm, som ägare till både Skoda och Victorinox så måste jag väl kommentera...

Skoda är en bra bil, men inte speciellt flashig. Mycket bil för pengarna.

Victorinox är en ok klocka. Känns gedigen, fungerar utmärkt som vardagsklocka. Men jag förstår inte varför min (Infantry Vintage) har safirglas på baksidan när urverket (ETA 6498-1) inte är dekorerat.

Tittar man bara på pris och inte design, så skulle jag nog titta på Seiko också... Men ibland så vill man ha en militär-inspirerad klocka med grön tavla :)

IMG_4640b.JPG


Men jag kommer nog sälja av min om ett tag. Om någon är intresserad.
 

Patrik J

Rolex
Jag köpte en sån här billigt här på K&S. Förmodligen den roligaste klocka jag har haft.Tror aldrig jag har tagit tid på så många saker som när jag har på mig den. :D Använder den som beater när jag ska ut i skogen med hundarna, typ. Läderbandet suger, men annars är det helt okej kvalitet. Men självklart går det inte att jämföra med Omega-Rolex, osv. Men givet bra köp för pengarna.
http://www.kronsur.com/victorinox-c...13_3364.html?zenid=ve048la8th2p8t0ue6kh5v1747
 

Sthlm-Nicklas

Panerai
2-Faktor
Ska erkänna att jag inte har ägt en Skoda.
Har dock en Porsche och Rolex. Så det kan jag stå för.

Alla jag känner som har haft en Skoda lever inte idag, alla omkom i bilolyckor, var tydligen något fel på bromsarna

Vill inte göra någon arg/ledsen, säger bara att man borde undvika Skoda o Victorinox av princip
 

laketwig

Patek
2-Faktor
En Victorinox är:


-Alldaglig
-Halvsnygg
-Har dåligt rykte
-Kass kvalité
-Generellt pinsam

Precis som en Skoda

Kan tipsa om något som heter Rolex
Men det är ju min skeva åsikt

Here we go again ...:banghead:! Klockrent uttryck för den snobbism som ibland visar sitt fula tryne när en ny medlem frågar om något utanför "the usual suspects". Har aldrig ägt en Victorinox (eller Skoda), men den skulle säkert samsas bra med mina övriga klockor. Att Rolex är en bättre klocka är det nog ingen som säger emot, men då pratar vi andra pengar, som kanske inte alla vill lägga på en klocka.
 

Mille79

Trollungen
Ska erkänna att jag inte har ägt en Skoda.
Har dock en Porsche och Rolex. Så det kan jag stå för.

Alla jag känner som har haft en Skoda lever inte idag, alla omkom i bilolyckor, var tydligen något fel på bromsarna

Vill inte göra någon arg/ledsen, säger bara att man borde undvika Skoda o Victorinox av princip

Du äger en boxster va
 

Knight

Cartier
Ska erkänna att jag inte har ägt en Skoda.
Har dock en Porsche och Rolex. Så det kan jag stå för.

Alla jag känner som har haft en Skoda lever inte idag, alla omkom i bilolyckor, var tydligen något fel på bromsarna

Vill inte göra någon arg/ledsen, säger bara att man borde undvika Skoda o Victorinox av princip

22 år gammal med Porsche och många vänner som har gått bort i sina Skodor. OK.
 

Sthlm-Nicklas

Panerai
2-Faktor
Här i sthlm är det pinsamt med Victorinox liknande klockor.
Men då är det väl min kompiskrets det är fel på.

Vet inte varför alla blev arga, är det ok att JAG får ha en åsikt? Eller måste jag börja rösta rött också?
 

Båtkocken

Panerai
2-Faktor
Att Skoda har haft dåligt rykte här hemma vet jag men Victorinox och desutom pinsamt?
Skäms att jag inte vet det då jag också bor i Stockholm.
 

nissehult

Patek
2-Faktor
Här på landet så är Rolex pinsamt eftersom tjejjen i Lantmännens kassa som man försöker ragga på tror inte att den är äkta. Att burna runt i en Skoda med en Victorinox på armen...? Det garanterar lite rumba i sänghalmen ;)

Ja, ja.
 

Båtkocken

Panerai
2-Faktor
Det var nytt för mig med. Å andra sidan har jag nyligen lämnat innerstaden för Bromma. Hänger väl inte med i tugget på gatan längre.


Angående ryktet om Skoda så blomstrade det upp som mest efter att en bil välte i 30 blås i trafikmagasinet. Det var dock bra längesen och har själv inget ont att säga om märket. Hör bara bra om Skoda nuförtiden.
 

Jockinho

Patek
2-Faktor
Här i sthlm är det pinsamt med Victorinox liknande klockor.
Men då är det väl min kompiskrets det är fel på.

Vet inte varför alla blev arga, är det ok att JAG får ha en åsikt? Eller måste jag börja rösta rött också?


Klart du får, likväl samma rättighet att vi får idiotförklara det du skriver ;)
Menar du på allvar att det är pinsamt umgås med någon p.g.a. klockan den bär (sålänge det inte är en råfake dvs)?
 
Topp