• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

ERIKSON URHANDEL 100 års klocka

ERIKSON URHANDEL

Richard Dahlgren
Bästa Klocksnackare,
Nu är vår 100 års klocka släppt. En Sjöö Sandström Worldtimer 41mm som är unik i flertalet detaljer. Limiterad till 50 exemplar, 1/50 osv. som kostar 24.500.-.
Tavlan, en blå sunburst med datumet kl 6 och nedtonade visare och index, samtliga tre detaljer för första gången på en WT. Sundbyberg nedanför datumet. GMT bezeln kl. 10 står det 100. Gummibandet i blått som vi har ensamrätt på under 2023. Bakboetten har vår 100 års medaljong + det limiterade numret.
Vill ni komplettera med en stållänk kostar denna 6.900.-.
Varmt välkomna att boka upp ert unika exemplar, till minne av vårt 100 års jubileum.
SS 5 1.jpg
SS 8 1.png
 
Senast ändrad:

Limeee

Patek
Friends Of KS
2-Faktor
Bästa Klocksnackare,
Snart fyller butiken som legat på samma plats sedan start 100 år. För att fira och minnas detta kommer vi den 8 december kl 17.00 släppa vår 100 års klocka som är limiterad i 50 exemplar.
Det vi redan idag kan säga är att bezeln, bakboetten, tavlan, bandet m.m. är unikt för denna modell.
Woow kul initiativ, och ser redan nu att det är från ett favoritmärke. Blir spännande att se😍
 

rambo_amadeus

Vacheron
2-Faktor
Bästa Klocksnackare,
Snart fyller butiken som legat på samma plats sedan start 100 år. För att fira och minnas detta kommer vi den 8 december kl 17.00 släppa vår 100 års klocka som är limiterad i 50 exemplar.
Det vi redan idag kan säga är att bezeln, bakboetten, tavlan, bandet m.m. är unikt för denna modell.
Spännande. Grattis!
Hmm.. kan det vara en worldtimer med roterande bezel 🤔 :D
 

Wetter222

Omega
Kul initiativ. Drömmen hade varit en 38mm men en 36a kan vara intressant, så jag kommer kolla in denna den 8e.
41an är riktigt fin men 50mm lug to lug blir för mycket för mina taniga handleder så jag håller tummarna för 36mm 😊
Sist men inte minst Grattis till 100 år.
 
Senast ändrad:

Sthlm-Nicklas

Panerai
2-Faktor
Bästa Klocksnackare,
Snart fyller butiken som legat på samma plats sedan start 100 år. För att fira och minnas detta kommer vi den 8 december kl 17.00 släppa vår 100 års klocka som är limiterad i 50 exemplar.
Det vi redan idag kan säga är att bezeln, bakboetten, tavlan, bandet m.m. är unikt för denna modell.

Mycket bra!
Har bara en fråga.

Framgår det på boettlocket att den är limiterad?
Står det "limited edition" eller "1 av 50" eller "(serienr) av 50"?
Jag föredrar alternativ 3.
 
Topp