• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

ERIKSON URHANDEL 100 års klocka

Fliegerchronograph🚁

Audemars
2-Faktor
Grattis till @ERIKSON URHANDEL och till dig @Fliegerchronograph🚁 , hörde att du köpte en! Vilket nummer fick du?

Tack @TiE! Jag köpte en av de femtio, vilket nummer det är får framtiden utvisa. Jag lovar att i sinom tid tillkännage det. Nummer ett stannar hos Erikson Urhandel, övriga 49 nummer fanns tillgängliga när klockan presenterades igår. Ingen av dessa nummer matchade mitt födelseår eller nuvarande ålder så det gick bort. Min sko- respektive kragstorlek gick dock att matcha så det blir kanske något sådant...

16FC2CA1-114C-463E-8A9A-C726453932EE.jpeg
 
Senast ändrad:

HaVet71

Rolex
2-Faktor
Bästa Klocksnackare,
Nu är vår 100 års klocka släppt. En Sjöö Sandström Worldtimer 41mm som är unik i flertalet detaljer. Limiterad till 50 exemplar, 1/50 osv. som kostar 24.500.-.
Tavlan, en blå sunburst med datumet kl 6 och nedtonade visare och index, samtliga tre detaljer för första gången på en WT. Sundbyberg nedanför datumet. GMT bezeln kl. 10 står det 100. Gummibandet i blått som vi har ensamrätt på under 2023. Bakboetten har vår 100 års medaljong + det limiterade numret.
Vill ni komplettera med en stållänk kostar denna 6.900.-.
Varmt välkomna att boka upp ert unika exemplar, till minne av vårt 100 års jubileum.
SS 5 1.jpg
SS 8 1.png
Riktigt trevligt initiativ och stort grattis till 100 år🥳
 

Sennelier

Rolex
2-Faktor
Jag kunde inte delta på plats i butiken under släppet, men idag kom jag iväg till Sundbyberg för uthämtning.

Stort tack till Catrine och Richard på @ERIKSON URHANDEL för hjälpen med kortning av bandet och den intessanta berättelsen om designprocessen som resulterade denna härliga modell.

20221217_133124.jpg
20221217_165756.jpg
Grattis till en härlig klocka! Mycket bra designval av Erikson att välja gummi till denna.
 
Topp