• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Ersätta quartz med manuellt?

Tjena!

Ska sammanfatta mig kort;

Har en gammal seamaster mini som den kallas med ett kvartsverk i, tänkte bara se om någon vet eller har erfarenhet om ifall man kan plocka ut kvartsverket och byta ut det med ett manuellt mekaniskt förutsatt att alla dimensioner stämmer överens? Behöver man t ex byta ut kronan oxå eller är det någon skillnad på kronan för ett quartz och manuellt?

Mvh Max

Sent from my SM-N9005 using Tapatalk
 
Slänger upp en bild på henne oxå
uploadfromtaptalk1400164320111.jpg


Sent from my SM-N9005 using Tapatalk
 

eriksson850

Carpe Diem certifierad medlem
2-Faktor
Även om det skulle gå, så ser jag inte riktigt poängen... Klockan förlorar i stort sett hela sitt värde och du har byggt en franken. Låt den vara som den är :)
 

_jonte

Patek
Ganska säker att modellen heter Polaris. Finns i ett gäng coola tappningar. Men kör en snabb googling vettja.. :)
 

rogart-63

Patek
Tittat på lite bilder av denna klocka och tar tillbaka vad jag skrev innan .Trodde den var så sliten att mässingen tittade fram . Ska tydligen vara så .

495.132e.jpg
 
Topp