• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

ETA 2892-A2?

Camo00

Patek
Jag är sugen på en beggad TAG med 2892-A2-verk och tänkte bara höra om synpunkter på verket? Såvitt jag förstår är barnsjukdomarna borta i version A2 och verket ses som en pålitlig och relativt problemfri arbetshäst?

Det ur jag tittar på är även Chronometer-märkt; innebär det per automatik att verket är av Chronometer-version??

Tack för svar...
 
Pålitligt till tusen, har producerats närmast oförändrad i över 30 år. En ganska tunn kaliber (vilket gör den till en populär baskaliber för komplikationer) men ändå tålig och byggd för att hålla, utan avancerat tekniskt mankemang. Det finns inga komponentmässiga skillnader mellan "Top" och "Chronometre", den enda skillnaden är att ETA levererar den senare med kronometercertifikat från COSC.

http://www.chronometrie.com/eta2892/eta2892.html

Vänligen
Forumets undersköterska
 

Camo00

Patek
Re: Sv: ETA 2892-A2?

Undersköterskan skrev:
Pålitligt till tusen, har producerats närmast oförändrad i över 30 år. En ganska tunn kaliber (vilket gör den till en populär baskaliber för komplikationer) men ändå tålig och byggd för att hålla, utan avancerat tekniskt mankemang. Det finns inga komponentmässiga skillnader mellan "Top" och "Chronometre", den enda skillnaden är att ETA levererar den senare med kronometercertifikat från COSC.

http://www.chronometrie.com/eta2892/eta2892.html

Vänligen
Forumets undersköterska

Ah, då misstog jag mig; jag utgick ifrån att Chronometer-verken hade bättre komponenter, men det är alltså "bara" certifieringen som skiljer. Borgar den ändå för första-sortering eller är det hugget som stucket?
 
Topp