• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

ETA C01.211 (baserat på Lemania 5100)

Frosse

Cartier
För ett antal år sedan lanserade ETA ett nytt urverk med namnet C01.211, baserat på Lemania 5100 (återfinns i bla Omega-klockor). Någon som har erfarenhet av detta urverk?
 

Frosse

Cartier
T9G81v1.jpg
 
Sitter i min Seastar 1000 chronograph. Riktigt trevligt urverk men ser förjäkligt ut rent visuellt. Ser väldigt industriellt ut.

Skickat från min Nexus 4 via Tapatalk 2
 
Skulle jag gärna göra men det går helt plötsligt inte att ladda upp bilder via Tapatalk. Något är riktigt knas.

Skickat från min Nexus 4 via Tapatalk 2
 
azyzuza6.jpg


Extremt tråkigt urverk som du ser. Stansad plåt ser det nästan ut som. Men förutom utseend t, riktigt bra urverk. Klockan i sig är en riktig favorit.

upure7y9.jpg


Skickat från min Nexus 4 via Tapatalk 2
 
Minst sagt, förstår inte riktigt hur de tänkte. Men klockan är helt klart en riktigt trevlig bekantskap. Bra i pris också vilket inte är fel. Helt klart ett av Tissots bästa ur. Har dock aldrig sett modellen i Sverige. Har sett den vanliga Seastar 1000 men aldrig kronografen konstigt nog då den är bra mycket roligare klocka än den vanliga. Den finns med 7750 också. Kostar 3-4000 kr mer men det kan man leva med.

Skickat från min Nexus 4 via Tapatalk 2
 
Topp