Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
ETA 2824-2, finns att köpa på Ånge Urdelar. Enligt deras prislista på hemsidan tar de 2600 svenska riksdaler.
Det verkar vara ett bra pris Ånge Urdelar tar. Här har du en länk till ett tyskt företag där jag köpt små skruvmejslar för strapbyten. De är väldigt bra och snabba men vad jag såg nu, inte billigast. http://www.watch-tool.de/html/mech__movements.phpNågon som vet vad man får betala för Eta-verken, och vart man kan köpa dem?
Eta 2824-2 samt Valjoux 7750 till exempel.
![]()
Kostar hälften på ebay.ETA 2824-2, finns att köpa på Ånge Urdelar. Enligt deras prislista på hemsidan tar de 2600 svenska riksdaler.
Det skiljer lite även beroende på kvalitetsgrad (ETA har fyra sådana där den stora skillnaden är mellan Elaboré och Top, väljer man kronometercertifierade Chronometre tillkommer ju kostnader för vistelsen hos COSC också), dekorationer och liknande. Urverket på bilden är ett 2824-2 i Standard eller Elaboré och är alltså betydligt billigare än den kronometercertifierade versionen av samma urverk.
Vänligen
Forumets undersköterska
De är ju väldigt dyra på SEIKO-verken i alla fall.Det verkar vara ett bra pris Ånge Urdelar tar. Här har du en länk till ett tyskt företag där jag köpt små skruvmejslar för strapbyten. De är väldigt bra och snabba men vad jag såg nu, inte billigast. http://www.watch-tool.de/html/mech__movements.php
Det är mycket möjligt. Jag har ingen koll så mer än att de var bra att ha att göra med. Nu var min beställning ett set små skruvmejslar för 120 kr. Jag gissar att du han kanaler i Japan som kanske ger färre mellanhänder och lägre pris? Det här är de enda jag känner till, förutom Ånge Urdelar som jag har hört talas om, inte mer än så. Jag tyckte det var intressant att ett Valjoux 7750 kostade runt 5000 kr och även fanns i guld/guldliknande då jag har det i min PAM243, men jag antar att det inte bara är att byta ut. Det behövs nog diverse modifieringar men man får en ungefärlig prisbild. Har du några bra länkar?De är ju väldigt dyra på SEIKO-verken i alla fall.
Chronograph.comDet är mycket möjligt. Jag har ingen koll så mer än att de var bra att ha att göra med. Nu var min beställning ett set små skruvmejslar för 120 kr. Jag gissar att du han kanaler i Japan som kanske ger färre mellanhänder och lägre pris? Det här är de enda jag känner till, förutom Ånge Urdelar som jag har hört talas om, inte mer än så. Jag tyckte det var intressant att ett Valjoux 7750 kostade runt 5000 kr och även fanns i guld/guldliknande då jag har det i min PAM243, men jag antar att det inte bara är att byta ut. Det behövs nog diverse modifieringar men man får en ungefärlig prisbild. Har du några bra länkar?