• Välkommen till Klocksnack, Gäst!

    På förekommen anledning vill vi påminna alla medlemmar om att ta en extra titt på reglerna för de olika forumdelarna.
    T.ex. kan du inte skapa en sälj/köpes-annons det första du gör. Det är gratis att annonsera hos oss, men vi tänker att det är trevligt om man bidragit lite till forumet innan.

    Vi hoppas att du kommer trivas på Klocksnack

    /Ledningen
  • Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Tillbakadragen Eterna KonTiki Super

DarnGard

Cartier
Pris
8000
Returpolicy
om ej äkta
Bilder Skickat
  1. Ja
Efter senaste köpet har denna mest legat i lådan, gör ett försök med att lägga ut den här.
9500 kr, pb 8500 kr! 8000 kr!

Köpt av Italiensk AD. Inlämnad på garantiservice i höstas eftersom den tappade ett par minuter om dagen. Skickades direkt till Eterna som hade den i ca 6 v. kom tillbaka och går i snitt -4,4 s/dag (vet ej vad de gjorde men kan vidarebefodra mail med ärendenr osv om någon vill reda ut det). När den var hos Eterna köpte jag även till deras mesh band (2500 kr) som är sjukt enkelt att ställa in rätt storlek eftersom den lägger sig på insidan av bandet på undersidan. Läderbandet klockan kom på har använts i ca 1 v.
Vattenresistent till 200m
Urverk Selitta sw 200
Ca 18 mån garanti kvar.
45 mm i diameter men bärs som en stor 42 (exempel breitling soh 42) pga av de genialiska och lätt böjda bandhornen, den är inte i närheten av överhäng på mina tunna 17,5 handleder :)
Har tappat bort manualen men den funkar som alla andra 3 hands automatare jag testat; efter att kronan skruvats ur gängorna kan man manuellt dra upp den, andra klicket upp är datuminställningen och tredje är tidsinställning och sekundvisaren stannar för att kunna ställa den så exakt som möjligt.
Skick: den har åkt på en smäll på vänstra undre bandhornet varav den böjt sig på undersidan, inget som syns vid normalt användande. små repor runt 10 markeringen på glasring och hairlines på spänne och de få polerade delarna på case. Jag tar gärna fler bilder på begäran men har fotat så ärligt som möjligt, bilder nedan.
IMG_3555.jpg
IMG_3556.jpg
IMG_3548.jpg
IMG_3549.jpg
IMG_3550.jpg
IMG_3551.jpg
IMG_3552.jpg
IMG_3554.jpg
 
Senast ändrad:
Topp