• Välkommen till Klocksnack, Gäst!

På förekommen anledning vill vi påminna alla medlemmar om att ta en extra titt på reglerna för de olika forumdelarna.
    T.ex. kan du inte skapa en sälj/köpes-annons det första du gör. Det är gratis att annonsera hos oss, men vi tänker att det är trevligt om man bidragit lite till forumet innan.

Vi hoppas att du kommer trivas på Klocksnack

/Ledningen
  • Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Avslutad Eterna Sonic, ca 37x43 mm, Eterna 1550/ESA 9162

Anders Forsberg

Guld
2-Faktor
Pris
2000kr
Returpolicy
Inom två dygn av vilken anledning som helst - du står för returfrakt och att klockan kommer tillbaka i samma skick.
Bilder Skickat
  1. Ja
Den perfekta julaftonsklockan!
Well... Åtminstone baserat på endast tavlans färg. ;)

Stabil sjuttiotalspjäs som mäter in på ca 43x37 mm.
Känns som att den väger runt 3,5 kg. Men jag har bara barnklockor runt armen överlag, så min känsla är nog inte så mycket att gå på.
Skämt åsido - den rejäla boetten i kombination med den rejält tilltagna integrerade länken (30 mm vid infästning) så gör den onekligen avtryck runt armen.

När jag köpte så hade den en gammal gummipackning som vulkaniserat och kladdat lite grann. Den är nu så pass rengjord som jag själv har mäktat med. Både länk och boett har gått några omgångar i ULT:n.

Eterna 1550 (ESA 9162) står för tick... eh... surrandet.
Håller tiden som man kan förvänta med batteridrivet. Diff per dygn kan räknas på ena handens fingrar.
Datum slår över som det ska. Quickset funkar.

Länk bör passa upp till 18,5 cm, ungefär.

Det som är värt att anmärka på är:
- Ett par repor i mineralglaset. Är man manad så går ju detta att polera (själv drar jag dock min gräns vid plexi ;)).
- Någon klåpare har gått mer på kraft än stil när man försökt demontera länken. Inget som stör funktion eller känns mot handleden.
- Kronan kräver lite större ansträngning att få till läge att ställa visarna. Givet gångavvikelse så är det dock inget man behöver tänka så mycket på. :)

F2F: Malmö/Lund-ish
Retur: Inom två dygn - oavsett. Köpare står för returfrakten.
Pris: 2 000 kr, skickad REK.
Bytes: Absolut. Testa mig!

IMG_8291.jpg

IMG_8300.jpg

IMG_8299.jpg

IMG_8302.jpg

IMG_8303.jpg

IMG_8292.jpg

IMG_8293.jpg

IMG_8301.jpg

IMG_8312.jpg

IMG_8306.jpg