• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Eterna Super Kontiki

hej he!
Jag har ett litet problem (kanske)
Jag har aldrig haft en Eterna Super Kontiki så min fråga är: Jag har precis fått hem min klocka jag skruvar upp kronan och windar upp klockan men den stannar efter några sekunder hela tiden, gör jag fel eller är de fel på klockan eller vad kan de vara? Det bör tillägas det är min första ”dyra” automatare
Tacksamm för svar

/George

Ja du, jag vet ej hur mkt man ska dra men känns som jag har provat ett par gånger och varje gång drar jag typ 20-25 varv men samma sak händer, jag vet ej om jag måste göra det ännu mer eftersom den har legat ett tag då den blev skickad till mig. Men soms agt jag vågar inte dra upp den mer typ hahahh

image.jpg

Ja du, jag vet ej hur mkt man ska dra men känns som jag har provat ett par gånger och varje gång drar jag typ 20-25 varv men samma sak händer, jag vet ej om jag måste göra det ännu mer eftersom den har legat ett tag då den blev skickad till mig. Men soms agt jag vågar inte dra upp den mer typ hahahh
Det borde ju räcka mer än väl. Men var försiktig så att du inte drar upp den för mycket. Har du garanti så bör du nog kolla upp det.

Ok, alltså det är ju så typiskt, ja jo jag har garanti men att det ska vara så typiskt att man lyckas få ett måndags exemplar, men vet ej om man kan gå in till nån klockbutik där jag bor o kolla upp det eller måste det vara just Eterna återförsäljare???

Troligen inget alls, skulle jag säga. Kan finnas klockor där fjädern bottnar och kan skadas av att spännas för hårt. Jag är dock tämligen övertygad om att så inte är fallet här.
Var stannar visaren, är det samma ställe varje gång? Kan då vara så att den hakar i något medan den rör sig.
Men har du dragit upp den ordentligt så finns det inte så mycket att göra, under förutsättning att du inte har kronan utdragen. Går den inte så lär någon behöva titta närmare på den.

Nä den stannar på olika ställen, jag vrider upp den sen lögger jag ner den eller sätter den på armen o så stannar den, sen skakar jag till den då hoppar den igång och går 10-20 sek sen stannar den igen.

Tillbaka
Topp