• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Ett år med Rolex

BadkarsPiraten

Vacheron
Der känns helt underbart. Gedigen är ett ord som jag förknippar med denna klocka. Angående chokladen så tror jag den väger ca 150 g.

Chokladen är bra mycket tyngre då än vad jag trodde!

Kan Zed lösa en Nautilus på länk i rosé som matchar min lön så är det bara att köra :D

Du får gå till chefen och be om löneförhöjning med argumentet att du vill ha en guld Nautilus på länk!

Det är tufft med guld! Grattis!

För en som inte är Rolex tok, vad är skillnaden på klockorna? Båda är Daytonas i Rose, den ena utan länk och den andra med?

Chokladen kommer endast på läder, går inte att få med länk och såvitt jag vet så går det inte heller att stoppa på länk på den.
Chokladen är hemskt cool och rosėn på länk är shef :D
 

BadkarsPiraten

Vacheron
Tack, men de ser ju lika ut, varför skulle inte länk gå att montera på den på läder? Är det något mer som skiljer?

Chokladen har en tavla som bara går att få på den.
Angående länk så har jag hört, har ej undersökt, att formen på boetten är olika. Du ser aTT det är en "halvlänk" där lädret sitter, den är fast i boetten och således kan man ej få på en länk.
 

Empa

Donnie Brasco
2-Faktor
Chokladen har en tavla som bara går att få på den.
Angående länk så har jag hört, har ej undersökt, att formen på boetten är olika. Du ser aTT det är en "halvlänk" där lädret sitter, den är fast i boetten och således kan man ej få på en länk.


Tack! Ja halvlänken ser man ju, men trodde att det var något folk satte dit själva för att slippa glappet :)
 

Dicktatorn

NJA 1980 s. 725.
Friends Of KS
Chokladen har en tavla som bara går att få på den.
Angående länk så har jag hört, har ej undersökt, att formen på boetten är olika. Du ser aTT det är en "halvlänk" där lädret sitter, den är fast i boetten och således kan man ej få på en länk.


Chokladtavlan går numera att få på 116505 också.
 

Dicktatorn

NJA 1980 s. 725.
Friends Of KS
Lite mer bilder på pärlan :D

ALsDbRl.jpg


NC43PjS.jpg


AA2Cxws.jpg


5vWRX17.jpg
 

Svanis115

Cartier
2-Faktor
I december 2013 var jag i Kuala Lumpur och fick syn på denna.

6qnQLQn.jpg


Verkligen en kalasfin klockan men inget för mig. Jakten gick vidare och några månader senare hände detta.

EbaGwzC.jpg


Jösses vilken klocka. Allt var så mycket bättre än den förra men något saknades. Då hände detta.

gzpUaDZ.jpg


Guld. Jag älskar guld. Speciellt roséguld. Trodde jag var nöjd men inte. Då hände detta.

0ogeb2m.jpg


Vilken klocka! Vikten, färgen, känslan osv. :D

För att inte bryta mot reglerna:

Den första modellen av Daytona introducerades runt 1963 och har sitt ursprung i racing. Fram tills idag har den reviderats två gånger där den första skedde 1980 och den andra 2000.

Min Daytona är en 116505 i roséguld, mäter 40 mm i diameter, är 11,2 mm tjock och har en gångreserv på 72 timmar. Extra kul för mig som biltok är att Sir Jackie Stewart och Tom Kristensen är ambassadörer för klockan.

Stort tack till Zed för all hjälp. Du är en sann pärla ;)


Grattis!! ser fram emot din "på ett år tråd" - nästa år, Daytona -> Patek 5980R -> Richard Mille.... osv:)
 

mace

Cartier
2-Faktor
Fan, allt domedagssnack om nya regeringen - igår 2 nya patek och idag detta. Mot bättre tider! :)

Grattis!
 

aaante

Breitling
2015-05-01: Hmmm, man kanske skulle köpa sig en klocka
2015-05-02: Daytona Stainless steel-white dial ser fin ut
2015-05-03 - 2015-05-31: Tittat på allt på chrono24
2015-06-01: Beställer en M. Lacroix, bild finns i tidigare inlägg
2015-06-02 - 2015-06-22: Hmmm, kanske en White dial också?
2015-06-23: Meet Mr rose gold...fan, fan, faaaaan.....faaaaaaaaaaaaan!
 
Topp