• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Ett års äventyr på KS firas med Rolex och mitt 3:e köp hos Rob E

Hebbe

Ki-Adi-Mundi
2-Faktor
För ca 1 år sedan reggade jag mig på inrådan av en vän här på KS. Intresserad av klockor visst, men oj oj va vilsen i pannkakan jag kände mig. (p.s det gör jag ibland fortfarande). Det fanns visst lite mer att finna en bara Omega SMP i klockvärlden...;)

Just Omega SMP var början på mitt riktiga klockäventyr. (visst det har funnits andra klockor innan men de tillhöt ett annat liv). Jag satt en kväll i september 2013 och slö googlade lite kring säljes annonser på Omega SMP. Surfade in på en sida som jag aldrig sett tidigare, chrono24. Där hittade jag en SMP som hade GMT och endast var några månader gammal. Jag föll direkt och utan nån egentlig eftertanke gav jag ett bud och klockan satt efter ett par dagar på min handled.

Min vän som fick mig att regga mig här hörde av en händelse av sig samma dag jag fick Omegan. Vi träffades över en lunch och han såg genast att hans gamle före detta kollega/chef hade nytt på handleden. Första bilden på KS var ett faktum.
IMG_4565.JPG

Fick frågan av min vän i slutet av lunchen om jag kunde tänka mig nån annan klocka. Jag svarade Omega PO hade varit jävligt fräckt. En timme senare låg ett tips i mailen kring en ny PO 42mm men Orangea index...jag var helt såld och fick ett väldigt starkt sug efter denna. SMP:n såldes ganska omgående och PO:n blev min...klock äventyret hade nu börjat på riktigt...

Så min vän Par401 tack för att du öppnade ögonen för mig och ledde mig i i KS värmen. Motvilligt fick du också bevittna mina ibland sjuka perversa Omega inköp;). Fast det har artas sig nu mot slutet till det bättre inte sant ;)

Klockor som jag ägt under året men som tyvärr har fått lämna men som på inget sätt är bortglömda.
4 st Omega PO
1 st Speedy (denna är klockan som jag ångrar att jag sålde, klassisk och bör finnas åter i min samling en dag)
2 st Omega SMP
1 st Rolex 16710 (okej denna fattas mig lite oxå då)
1 st Omega AT "skyfall"
bild (2).JPG
bild 1 (5).JPG
IMG_2726.JPG
IMG_4411.JPG
IMG_4463.JPG
PO.jpg

Så vad blev det då av det 3:e köpet hos Rob? Jo i somras testades en hel del klockor bla en som passar in på min äventyrliga lust nämligen Rolex Explorer 2 ref 216570 . Den satt som en smäck när jag provade den hos Rob i somras och jag har väl aldrig riktigt kunna släppa den ur min tanke. Valet av denna Explorer passar mig då jag gillar proportionerna (ok 42mm men ändå inte så hög som tex en PO), elegansen och sportigheten. Det underbara borstade stålet. GMT visaren som påminner om originalet och som på så vis flörtar med sitt ursprung. Lumen ska tydligen lysa i 8 timmar. detta måste jag testa snart ;)
IMG_4587.JPG
IMG_4592.JPG

IMG_4590.JPG
IMG_4591.JPG

Jag får nog medge att året som passerat här på KS lett till att Rolex fångat upp ännu en klocksjäl.
Jag är nöjd med den lilla samling (Exp2, BBB, SUB-C) jag nu har men har en dröm om en DD...vi får se vad som händer 2015...
IMG_4594.JPG
IMG_4555.JPG

Tack alla ni som bidragit med hjälp via trådar samt PM och stort tack till admin Denke , daviden & Spencer för allt ert jobb och slit med forumet och för att ni orkar. Hatten av för er! :)
 

jabla

Sarlacc
Grattis! tänk vad vissa hinner med på ett år.
Fast när jag tänker efter har det ju blivit Daytona, DD och PO för min del. :)
 

Hebbe

Ki-Adi-Mundi
2-Faktor
Självklart tackar jag även Rob E för som vanligt suverän service. Speciellt tack till Daniel!
Vi ses snart igen. (obs inget köp bara artighets visit) :)
 

Mcgregor

Rolex
2-Faktor
Fina klockor där. Verkar som om du har haft ett händelserikt år. Den där exploren är man allt sugen på, riktigt fin med svart tavla
 

Affe

Una vida loca
2-Faktor
Hatten av för det klockåret Hebbe lille :cigar:! Mycket bra smak beträffande klockor också, skulle kunna tänka mig bära alla själv. Den senaste i samlingen din, har jag själv varit sugen på jäkligt länge. Till sist, härlig liten samling du har där och lycka till med fortsatta klockköp.
 

Hebbe

Ki-Adi-Mundi
2-Faktor
Hatten av för det klockåret Hebbe lille :cigar:! Mycket bra smak beträffande klockor också, skulle kunna tänka mig bära alla själv. Den senaste i samlingen din, har jag själv varit sugen på jäkligt länge. Till sist, härlig liten samling du har där och lycka till med fortsatta klockköp.

Tack du. O tack återigen för hjälpen via PM...2015 ska det nog bli guld ;)
 
Topp