• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Ett angenämnt problem (köptips)

Bingoraalf

Audemars
2-Faktor
Du har 30-50 kkr att lägga på en klocka, nytt som vintage spelar ingen roll. Klockan måste fungera bra till vardags. Vad för klocka hade du letat efter, och var hade du letat?

Ett par kandidater som jag själv luskat fram:
JLC Reservo GMT
817050d1347245313-help-me-help-friend-need-suggestions-jaeger-lecoultre-reverso-gmt-3028420_2.jpg

Rolex 16753
6927600998_0544cd45e5_b.jpg

Pam 510
2ztaczm.jpg
 

80talisten

I wish a could afford a real gold Rolex!
Rollen kommer att funka i de flesta situationer, därav får den min röst. Men i egentligen borde jag kanske fråga vad du har för dinkor i lådan...
 

Bingoraalf

Audemars
2-Faktor
GMT:n, inte för att jag är Rolexfanboy, utan för att jag tror att du kommer trivas bäst med den.

Både rollen och pannan klär i lite repor och dings tillskillnad från JLC:n som är gjord av smör och repas om någon tittar på den. Jag har dock lite förkärlek för JLC och förlåter den :p
 

Omega

Omega
Både rollen och pannan klär i lite repor och dings tillskillnad från JLC:n som är gjord av smör och repas om någon tittar på den. Jag har dock lite förkärlek för JLC och förlåter den :p
Ja, JLC:n är fin, men också något nischad jämfört med de andra. Jag förstår givetvis konceptet hos Reverso, men uppskattar det inte som andra kanske gör. GMT:n är dock en bra allrounder med tydligt användbar funktion... och för att döma ut Pannan menar jag att den kan uppfattas som stor och klumpig. Kanske till och med obekväm.
 

vaniljglass

Nisse på lagret
2-Faktor
Ingen av dem lockar mig särskilt, faktiskt.

Hade jag varit tvungen att välja, så hade jag tagit en Rootbeer och gömt jubileelänken längst in i garderoben.
 

Bingoraalf

Audemars
2-Faktor
Tack för all input men jag märker nu att jag skrev första posten lite konstigt. De tre alternativen var några som jag hade hittat. Jag känner mig ganska lost och chrono24s utbud känns lite överväldigande ^^

Jag efterfrågade vad ni hade valt, och hur ni hade gått tillväga för att hitta rätt dinka till bra pris.
 

Sond

Patek
Om jag skulle köpa en klocka skulle jag titta på Dykare/GMT modeller från Rolex eller Omega. Jag som är lite av en fan av Omega skulle lätt rekommendera_
- Omega Seamaster GMT 2234.50(tror den heter lite olika beroende på armband som jag just nu inte kommer ihåg.
- Omega Seamaster 2254.50(samma som ovan med armband)
Sedan kan jag inte annat än erkänna att jag drabbats lite av Rolexfrossan och skulle då kolla på En Sub med eller utan datum eller GMT. Allt beroende på vad du gillar.

Jag tror helt enkelt att dessa typer av klockor är de absolut mest mångsidiga. Jag äger själv en JLC Reverso Duo och man drar sig gärna för att ta ut den i mer besvärlig miljö...
 

Bingoraalf

Audemars
2-Faktor
Om jag skulle köpa en klocka skulle jag titta på Dykare/GMT modeller från Rolex eller Omega. Jag som är lite av en fan av Omega skulle lätt rekommendera_
- Omega Seamaster GMT 2234.50(tror den heter lite olika beroende på armband som jag just nu inte kommer ihåg.
- Omega Seamaster 2254.50(samma som ovan med armband)
Sedan kan jag inte annat än erkänna att jag drabbats lite av Rolexfrossan och skulle då kolla på En Sub med eller utan datum eller GMT. Allt beroende på vad du gillar.

Jag tror helt enkelt att dessa typer av klockor är de absolut mest mångsidiga. Jag äger själv en JLC Reverso Duo och man drar sig gärna för att ta ut den i mer besvärlig miljö...

Jag gillar den 2254.50-Omegan men den ligger inte riktigt i prisklassen jag tänkt. Angående reverson så kanske den är bäst att skippa :/

Sub, gmt och Explorer har jag haft och är inte sugen på en snarlik variant till. Kan Datejust II vara något trevligt? Har tidigare tyckt den är för blingig men det har iofs varit i AD:ns spotlightupplysta lokaler :p

Panerai 510 är det självklara valet... skulle kanske sakna datumet. Var har du hittat den?

Il Nautilus har ett ex inne
 

Omega

Omega
Tack för all input men jag märker nu att jag skrev första posten lite konstigt. De tre alternativen var några som jag hade hittat. Jag känner mig ganska lost och chrono24s utbud känns lite överväldigande ^^

Jag efterfrågade vad ni hade valt, och hur ni hade gått tillväga för att hitta rätt dinka till bra pris.
En GMT med svart vridring och röd GMT-visare.
 

Vesper

Rolex
Det känns som du söker en omega AT den känns som den perfekta klockan imo. :) Inget av det du föreslog men men...
 
Topp