• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Ett förslag angående KS <3 BCF

Jakobb

Vacheron
2-Faktor
På flera andra forum så finns det badges för olika prestationer och tanken slog mig att det kanske inte vore en dum idé att folk som donerat mer än, tex, 500 kr till BCF via KS får en liten badge vid sin profilbild?

Tycker det vore kul med en fjäder i hatten för alla som stödjer BCF.

Vad tycker ni?
 

Hardy

Thug
tycker det verkar märkligt.
då kommer folk vilja tävla om vem som kan donerar mest (vilket är bra för bcf) men för mig som är student och inte har möjligheten att donera stora summor(även om jag verkligen skulle vilja det) kommer det se dumt ut att jag inte har en medalj....
 

Aboynamedsue

Patek
2-Faktor
tycker det verkar märkligt.
då kommer folk vilja tävla om vem som kan donerar mest (vilket är bra för bcf) men för mig som är student och inte har möjligheten att donera stora summor(även om jag verkligen skulle vilja det) kommer det se dumt ut att jag inte har en medalj....

Förstår hur du menar, men så jag tänkte hade räckt med tex en donation på 100kr för att få en badge eller märke eller vad man nu väljer... det är inte summan den enskilde medlemmen donerar som gör att BCF får in mycket pengar utan kraften i att så många medlemmar som möjligt donerar. Om alla medlemmar donerade en hundralapp skulle det innebära över 300 000 kronor till BCF.
 

Frosse

Cartier
Är lite tveksam till detta, själv tycker jag det är tråkigt att folk donerar endast "för att man ska" och med en sådan badge kommer det bli så tror ja (trots att det är positivt för bcf).
 

max

Dancing Queen
Det är väl inte för en "fjäder i hatten" man skänker pengar till goda ändamål? Blir ju lite som att skriva på fb så fort man skänkt pengar nånstans för att skryta eller vad det nu är.
Är på glassens linje att det funkar bra som det är, man skänker när man har köpt klocka och finns ingen vits att göra mer väsen av den saken.
 

vonhall

Rolex
Tycker att man kan vara en god människa och skänka pengar utan att man måste tävla i godhet! Trots allt så har vi ju köpt klockor för en del av vårt överskott av pengar :D
 
Topp