• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Ett gulligt paket från Tyskland...

I mitt arbete som lokförare har jag länge känt att jag behöver en klocka med exakt, digital tidsangivelse.
Jag har tittat runt och var först inne på Sjöö Sandströms UTC Orc men det dök aldrig upp något exemplar. Ett tag var jag inne på Sekos digitala modeller men fastnade inte riktigt för någon.
Slutligen började jag snegla mot Breitling Aerospace vilket kändes kul eftersom jag aldrigt ägt en Bratte.
Sagt och gjort, det tog inte mer än en dag så hade jag snabbt slagit till via en tysk Chrono24-handlare.

Breitling Aerospace, 2001
40 mm diameter
9,8 mm tjock
Material: Titan och safirglas
Urverk: Quartz ETA

Som sagt är det min första Breitling och även min första Titan. När man håller klockan i handen känns det nästan som en plastklocka vilket är märkligt men det är väldigt bekvämt på handleden.
Jag överraskades av det fina skicket då klockan känns som ny, jag antar att den är nypolerad.
Trots den lätta vikten känns den ändå gedigen och jag slås av att AR-behandlingen är fantastiskt bra.
Jag hade relativt låga förväntningar på denna men har fått ett mycket bra första intryck och som jobbklocka kommer den passa perfekt.

Klockan kom på titanlänk men jag hade även beställt ett nato från singular samt ett läder från Cheepo. Lädret blev mycket snyggt, precis som jag tänkt mig men jag tycker nog att klockan gör sig bäst på natot.

IMG_5016.JPG


IMG_5017.JPG


IMG_5018.JPG


IMG_5020.JPG


IMG_5023.JPG


IMG_5032.JPG


IMG_5030.JPG


IMG_5036.JPG


IMG_5037.JPG


Tack för mig...
 

Ponlarsson

Panerai
Gillade lädret. Är så kluven över Breitling. På sätt och vis tycker jag att många modeller är fula, men storleken och formen i kombination med läder får mig ändå att uppskatta dem, på andra.

Äsch, skitsamma vad jag tycker, stort grattis!
 

VCalmen

Cartier
Mycket fin. Jag är inne på att köpa samma själv. Får jag var riktig fräck och fråga vad du betalade?
 

wotan

Rolex
I mitt arbete som lokförare har jag länge känt att jag behöver en klocka med exakt, digital tidsangivelse.
Jag har tittat runt och var först inne på Sjöö Sandströms UTC Orc men det dök aldrig upp något exemplar. Ett tag var jag inne på Sekos digitala modeller men fastnade inte riktigt för någon.
Slutligen började jag snegla mot Breitling Aerospace vilket kändes kul eftersom jag aldrigt ägt en Bratte.
Sagt och gjort, det tog inte mer än en dag så hade jag snabbt slagit till via en tysk Chrono24-handlare.

Breitling Aerospace, 2001
40 mm diameter
9,8 mm tjock
Material: Titan och safirglas
Urverk: Quartz ETA

Som sagt är det min första Breitling och även min första Titan. När man håller klockan i handen känns det nästan som en plastklocka vilket är märkligt men det är väldigt bekvämt på handleden.
Jag överraskades av det fina skicket då klockan känns som ny, jag antar att den är nypolerad.
Trots den lätta vikten känns den ändå gedigen och jag slås av att AR-behandlingen är fantastiskt bra.
Jag hade relativt låga förväntningar på denna men har fått ett mycket bra första intryck och som jobbklocka kommer den passa perfekt.

Klockan kom på titanlänk men jag hade även beställt ett nato från singular samt ett läder från Cheepo. Lädret blev mycket snyggt, precis som jag tänkt mig men jag tycker nog att klockan gör sig bäst på natot.

IMG_5016.JPG


IMG_5017.JPG


IMG_5018.JPG


IMG_5020.JPG


IMG_5023.JPG


IMG_5032.JPG


IMG_5030.JPG


IMG_5036.JPG


IMG_5037.JPG


Tack för mig...

Jättefin klocka!
En dum fråga (jag kan inget om modellen) varför står det aldrig ngt i det övre digitala fönstret och vad har det för funktion?
 
Jättefin klocka!
En dum fråga (jag kan inget om modellen) varför står det aldrig ngt i det övre digitala fönstret och vad har det för funktion?

I det övre fönstret visas vilken funktion som visas i det nedre. Nu har jag bara vanlig tidvisning i nedre och då är övre svart.

Om man använder kronografen står det chr i övre. Om man visar en annan tidszon så står T2 i övre o.s.v...
 

Tuktuk

Patek
2-Faktor
I mitt arbete som lokförare har jag länge känt att jag behöver en klocka med exakt, digital tidsangivelse.
Jag har tittat runt och var först inne på Sjöö Sandströms UTC Orc men det dök aldrig upp något exemplar. Ett tag var jag inne på Sekos digitala modeller men fastnade inte riktigt för någon.
Slutligen började jag snegla mot Breitling Aerospace vilket kändes kul eftersom jag aldrigt ägt en Bratte.
Sagt och gjort, det tog inte mer än en dag så hade jag snabbt slagit till via en tysk Chrono24-handlare.

Breitling Aerospace, 2001
40 mm diameter
9,8 mm tjock
Material: Titan och safirglas
Urverk: Quartz ETA

Som sagt är det min första Breitling och även min första Titan. När man håller klockan i handen känns det nästan som en plastklocka vilket är märkligt men det är väldigt bekvämt på handleden.
Jag överraskades av det fina skicket då klockan känns som ny, jag antar att den är nypolerad.
Trots den lätta vikten känns den ändå gedigen och jag slås av att AR-behandlingen är fantastiskt bra.
Jag hade relativt låga förväntningar på denna men har fått ett mycket bra första intryck och som jobbklocka kommer den passa perfekt.

Klockan kom på titanlänk men jag hade även beställt ett nato från singular samt ett läder från Cheepo. Lädret blev mycket snyggt, precis som jag tänkt mig men jag tycker nog att klockan gör sig bäst på natot.

IMG_5016.JPG


IMG_5017.JPG


IMG_5018.JPG


IMG_5020.JPG


IMG_5023.JPG


IMG_5032.JPG


IMG_5030.JPG


IMG_5036.JPG


IMG_5037.JPG


Tack för mig...
Grattis till en kanonklocka. Snyggt med Italian bold :)
Personligen tycker jag lädret är snyggare än natot och länken allra snyggast, but that's me :)
 

OskarK

Vacheron
2-Faktor
Grattis! Aerospace är en av få brattemodeller jag skulle kunna tänka mig att testa själv. Satt perfekt på natot för övrigt! :)
 
Topp