• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

ett hej och en fråga

Kristina

Breitling
hej, Kristina heter jag, hittad hit när jag sökte information om en äldre Longines jag _inte_ köpte på auktion. Detta (att jag inte köpte men hittade hit) var något knappt år sedan och jag har sedan dess med lite ojämna mellanrum bläddrat inlägg och lärt mig mer än jag hoppades på. För några månader sedan köpte jag även en vintage Lemania ”istället” här, en från 50talet med 3-6-9 urtavla och subsekund som jag nu insett Longinesen hade också. Något av det jag fastnade för uppenbarligen. Lemania blev faktiskt lite roligare än Longines eftersom en novis som jag inte ens visste vad de var eller ens att de fanns :) Det är mitt lilla hej-inlägg och trevligt att detta forum finns! Min fråga är om ni vet någon duktig tillverkare av klockarmband som kan göra ett på beställning? Det är till en Seiko till vilken de inte längre tillverkar armband som passar.
 

Tigerrrr

Rolex
2-Faktor
Hej,
Vad är det för armband du vill ha till Seikon? För om det är läder, tyg, gummi eller liknande material så finns en uppsjö av tillverkare. Men är det ett länkarmband i stål så vet jag mindre men har sett att det finns tillverkare som gör till olika klockor.
Lägg gärna ut bild på armbandet och klockan!
 

Kristina

Breitling
Är amatör men försöker beskriva: Fästet för bandet är som om man satt ”bandhornen” i mitten, fast bara ett och brett, om det blir begripligt. så stiftet bärs upp på mitten istället för att sitta fast längst ut till höger och vänster. Jag frågar de ni rekommenderat, får se om någon känner för en liten utmaning!
 

Kristina

Breitling
CF4B6C62-B413-4B55-BF25-82001B75B33E.jpeg A1BD6FB2-9C4F-4EB4-A06B-C532013A9761.jpeg Lite senare, arbetet blev något fördröjt av olika orsaker, uppdaterar nu det slutliga resultatet med bilder. om någon inblandad vill se hur det gick.Två band, det som nu sitter på är djupt mörkblått. Försöker framhäva med hjälp av en lätt dammig motorhuv :) Det andra lite retro och brunt. Bägge ger en :seiko:klocka ett helt nytt liv, tack till McGyver och er som hjälpte till att hitta honom.
 

Admm

KS Explorers Club
CF4B6C62-B413-4B55-BF25-82001B75B33E.jpeg A1BD6FB2-9C4F-4EB4-A06B-C532013A9761.jpeg Lite senare, arbetet blev något fördröjt av olika orsaker, uppdaterar nu det slutliga resultatet med bilder. om någon inblandad vill se hur det gick.Två band, det som nu sitter på är djupt mörkblått. Försöker framhäva med hjälp av en lätt dammig motorhuv :) Det andra lite retro och brunt. Bägge ger en :seiko:klocka ett helt nytt liv, tack till McGyver och er som hjälpte till att hitta honom.
Snyggt! :cool:
 

Ur-snygg

Panerai
2-Faktor
@Kristina Mycket snyggt! Vad är det för ref på seikon? Känner igen den men kan inte placera...
CF4B6C62-B413-4B55-BF25-82001B75B33E.jpeg A1BD6FB2-9C4F-4EB4-A06B-C532013A9761.jpeg Lite senare, arbetet blev något fördröjt av olika orsaker, uppdaterar nu det slutliga resultatet med bilder. om någon inblandad vill se hur det gick.Två band, det som nu sitter på är djupt mörkblått. Försöker framhäva med hjälp av en lätt dammig motorhuv :) Det andra lite retro och brunt. Bägge ger en :seiko:klocka ett helt nytt liv, tack till McGyver och er som hjälpte till att hitta honom.
 

Kristina

Breitling
:) den heter Lady Coutura kronograf. Köpt i SE I början på 2000talet. Verkar finnas många olika i den Seikofamiljen, men just då såg den ut så här :) Bilden gör den inte helt rättvisa, urtavlan är i pärlemor men svårt få det skimmret fastna på bild.
 

NRE

Vacheron
2-Faktor
CF4B6C62-B413-4B55-BF25-82001B75B33E.jpeg A1BD6FB2-9C4F-4EB4-A06B-C532013A9761.jpeg Lite senare, arbetet blev något fördröjt av olika orsaker, uppdaterar nu det slutliga resultatet med bilder. om någon inblandad vill se hur det gick.Två band, det som nu sitter på är djupt mörkblått. Försöker framhäva med hjälp av en lätt dammig motorhuv :) Det andra lite retro och brunt. Bägge ger en :seiko:klocka ett helt nytt liv, tack till McGyver och er som hjälpte till att hitta honom.
Kul att du återkopplar! Fina band.
 

Curler2 🥌

Vacheron
Pledge Member
Sen på bollen, hittade tråden när jag letade efter annat. Men jag måste säga att det nya bandet verkligen lyfte klockan.
 
Topp