• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Ett klipp eller??

christian-h

Vacheron
2-Faktor
För att förtydliga är klocka PVD-behandlad i efterhand. Det kan vara en anledning.

Jag vill också säga att jag inte har någon som helst koll på Linde Werdelin. Är det ETA som rullar i deras klockor?
 

natovintage

Rolex
2-Faktor
För att förtydliga är klocka PVD-behandlad i efterhand. Det kan vara en anledning.

Jag vill också säga att jag inte har någon som helst koll på Linde Werdelin. Är det ETA som rullar i deras klockor?
Klockan lades väl upp som PVD-behandlad från början? Sen sänktes priset så mycket...

Har absolut inte koll... värt att läsa om!
 

JohnDoe

Rolex
Oftast brukar klockor som inte är original förlora i värde. Efterbehandlingar och modifieringar på dyrare klockor är i stort sett alltid värdesänkande om man inte tillför ädelmetaller och bling som har ett högre råvaruvärde. På billiga klockor <2-3k spelar det kanske inte så stor roll.
 

M.U

Rolex
Har länge varit inne på att äga en Linde Werdelin, men den klockan de säljer (har kollat på den tidigare) är inget av intresse tyvärr...
 

poormans

Rolex
Oftast brukar klockor som inte är original förlora i värde. Efterbehandlingar och modifieringar på dyrare klockor är i stort sett alltid värdesänkande om man inte tillför ädelmetaller och bling som har ett högre råvaruvärde. På billiga klockor <2-3k spelar det kanske inte så stor roll.

där rolex bekräftar undantaget lägger du till diamanter i efterhand minskar klockan i värde om du däremot pvd'ar och skriver prouhnter eller bamford på tavlan blir den löjligt dyr

helt galet egentligen

cheers
christian
 

Torsten

Vacheron
2-Faktor

Torsten

Vacheron
2-Faktor
Tycker tvärtom, riktigt koola klockor! Tror att den lite skrovliga ytan ska efterlikna den som en frusen yta får.
Det är nog mina egna tafatt försök att lacka allt mellan himmel och jord som spontant ger mig dessa vibbar. Tycker för övrigt att Bamford tar hutlöst betalt för sina moddar även om konceptet i sig är bra.
 
Topp