• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Ett konstigt sug efter Breitling?!

Hej på er,
av någon anledning vilket jag inte riktigt förstår eller kan förklara är jag sugen på semivintage digital Breitling ..... Finns lite att välja på men den här är den som suger mest (eller minst?)
Någon som har erfarenhet?
Vad ska man titta extra på?
Tack på förhand
//Holy
image.png



http://www.chrono24.se/breitling/in...=1&dosearch=true&urlSubpath=/search/index.htm
 

Cliff

Panerai
2-Faktor
emergency, särskilt den referensen du visar upp, är riktigt cool!
Har hört mycket om dyra ägandekostnader för dessa. Vad är sant gällande det?
Tack :)
I början fick inte ens klockan servas i Sverige utan skulle skickas till Schweiz pga sändarna, men numera görs den utan problem här i Svedala. Inga pengar att uppröras över. Om du bara ska byta batterier behöver du inte ens gå till AD.
 

B1884

Audemars
2-Faktor
Tack :)
I början fick inte ens klockan servas i Sverige utan skulle skickas till Schweiz pga sändarna, men numera görs den utan problem här i Svedala. Inga pengar att uppröras över. Om du bara ska byta batterier behöver du inte ens gå till AD.
Det låter ju riktigt bra! :)
 

JensBP

Brattlife
2-Faktor
Nu kommer väl China snart och skriver att jag är köpt av Breitling men det skiter jag i. :D

Den du hittat är rätt cool, @JensBP kan säkert ge dig ett utlåtande om just den. Ett annat säkert kort är såklart en gammal Aerospace.
Nja den där är ju du experten på. Var det inte Seiko-verk som du kom fram till, och inte miyota som är gängse uppfattning på nätet?
Jag minns inte vem, men någon köpte ju en liknande med svensk logo härom sistens?
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Nja den där är ju du experten på. Var det inte Seiko-verk som du kom fram till, och inte miyota som är gängse uppfattning på nätet?
Jag minns inte vem, men någon köpte ju en liknande med svensk logo härom sistens?
Jag har inte koll på vilka urverk som sitter i vilka referenser men den klockan som diskuterades den gången hade ett (SII) SEIKO-urverk.

Nu gissar jag men en trolig fördel är att det borde gå att hitta ett nytt urverk om allt går åt pipsvängen.
 

JensBP

Brattlife
2-Faktor
Jag har inte koll på vilka urverk som sitter i vilka referenser men den klockan som diskuterades den gången hade ett (SII) SEIKO-urverk.

Nu gissar jag men en trolig fördel är att det borde gå att hitta ett nytt urverk om allt går åt pipsvängen.
Ok. Kanske finns med både miyota och seiko från den tiden. Just på japsbrattarna har jag inte stenkoll. Men en sak är säker, den har någon form av japsverk och med den kan man vara inne och terrorisera ordningen i kobra kai hehe :)
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Ok. Kanske finns med både miyota och seiko från den tiden. Just på japsbrattarna har jag inte stenkoll. Men en sak är säker, den har någon form av japsverk och med den kan man vara inne och terrorisera ordningen i kobra kai hehe :)
Låter konstigt om de skulle köpa in urverk från två olika tillverkare. Det är SII-verket folk trodde var från Miyota.
 

JensBP

Brattlife
2-Faktor
@Ville_W är mannen med den coolaste japsbratten kom jag på! Har man sett hans vill man inte ha nån annan. Upp med bilder, Ville, innan jag begår brott mot upphovsrätten. :)
 

Code

AKA Vincent B
Läste snabbt, men läste något om Seiko/Miyota urverk. Vill bara rätta till det om ni tror det sitter i gamla Breitling. I dom gamla sitter det ETA Valjoux (moddade) 7750 urverk. Och dom nya har B01 (Inhouse)...
 

Lundgren🥊

Rolex
Friends Of KS
2-Faktor
Japps bratte har jag aldrig hört tidigare, har heller aldrig varit insatt i Breitling modeller. Vilken modell är det som kallas detta?
 

JensBP

Brattlife
2-Faktor
Japps bratte har jag aldrig hört tidigare, har heller aldrig varit insatt i Breitling modeller. Vilken modell är det som kallas detta?
Många ana/digi från 80/90-tal kör japanska urverk. Dessa servar inte Breitling längre utan man får köpa en speciell lite "budgettavlad" modern Aerospace för lite lägre pris om istället för att få sin gamla fixad (var iaf så förut). Kul kuriosa. @Oli hade en av dessa Aerospace nyligen.
 

Lundgren🥊

Rolex
Friends Of KS
2-Faktor
Många ana/digi från 80/90-tal kör japanska urverk. Dessa servar inte Breitling längre utan man får köpa en speciell lite "budgettavlad" modern Aerospace för lite lägre pris om istället för att få sin gamla fixad (var iaf så förut). Kul kuriosa. @Oli hade en av dessa Aerospace nyligen.
Jaha okej, så ska man ha en "riktig" bratte av modell Aerospace så är det efter - 90 talet man ska kolla?
 
Topp