• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Ett laddat Omega SMP möte

Leben

Queen Elizabeth II
Forumpersonal
Owner of KS
Pledge Member
2-Faktor
Har mycket sällan min SMP på mig, klockan som för cirka 15 år sedan startade detta vansinne. Idag är dagen D. Typ första gången den sitter på armen under 2014......

Och när jag kliver på en buss i Nacka händer det. Busschauffören har en likadan. Väl använd, nu ljusblå i färgen. Känns tryggt att få skjuts till stan av någon som när som helst kommer ta sitt klockintresse till nya nivåer. Han vet bara inte om det ännu.....

Bilder som håller så kallad MKRGG kvalité:
image.jpg
image.jpg
 

Beastie

Mr Cowbell
2-Faktor
Kan den var "issued" och således super rare?

Vet inget om huruvida busschaffisar tilldelas klockor?

Btw så ångrar jag att jag sålt min smp, det var smp som startade mitt intresse också, hade gärna haft den kvar :(
 

Icaras

Rolex
Skulle vara kul att se hur många här som faktiskt började med en SMP, skulle tro att det är nära hälften eller åtminstone en tredjedel av de mest aktiva medlemmarna. Sjukt egentligen med tanke på hur många klockor det finns att välja mellan :confused::)
 

Anfield

Panerai
Ny motivations kick back för SL chaufförer, kör 100 000
mil utan att vara sen, krocka , svära , be folk dra åt helvete, köra för fort,
köra för sakta, köra mot rött, inte köra vid grönt samt inte klaga på den
fantastiska och underbara villkoren .
Så får man en Omega SMP :)
 

RobertD

Ingenting
2-Faktor
Skulle vara kul att se hur många här som faktiskt började med en SMP, skulle tro att det är nära hälften eller åtminstone en tredjedel av de mest aktiva medlemmarna. Sjukt egentligen med tanke på hur många klockor det finns att välja mellan :confused::)

Japp. Allt började "på riktigt" med en SMP.
 

Jonte73

Audemars
Alla har haft eller kommer att ha en :)

Ungefär som på sjön, har man inte gått på grund så kommer man att göra det ;)
 

RicVin

Dirty Grandpa
Forumpersonal
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Kör han med dubbla eller är det något annat som blänker på vänsterarmen?

Det har du fan rätt i!! Visst kör han dubbelt :) Leben har fått skjuts av en KS:are utannatt veta om det. Det finns inga andra som bär 2 klockor på jobbet.. För PG har väl gått i pension?!
 

cheepo63

Läderjesus
2-Faktor
Har mycket sällan min SMP på mig, klockan som för cirka 15 år sedan startade detta vansinne. Idag är dagen D. Typ första gången den sitter på armen under 2014......

Och när jag kliver på en buss i Nacka händer det. Busschauffören har en likadan. Väl använd, nu ljusblå i färgen. Känns tryggt att få skjuts till stan av någon som när som helst kommer ta sitt klockintresse till nya nivåer. Han vet bara inte om det ännu.....

Bilder som håller så kallad MKRGG kvalité:
image.jpg
image.jpg


SMP och Buss. Vart ska detta sluta?
 

Onelund

Rolex
kul post

min dröm som pallervante var att äga en seamaster, ångrar att jag flippade den första jag köpte.
 

hook

Prince Philip
Forumpersonal
Owner of KS
Pledge Member
2-Faktor
Har mycket sällan min SMP på mig, klockan som för cirka 15 år sedan startade detta vansinne. Idag är dagen D. Typ första gången den sitter på armen under 2014......

Och när jag kliver på en buss i Nacka händer det. Busschauffören har en likadan. Väl använd, nu ljusblå i färgen. Känns tryggt att få skjuts till stan av någon som när som helst kommer ta sitt klockintresse till nya nivåer. Han vet bara inte om det ännu.....

Bilder som håller så kallad MKRGG kvalité:
image.jpg
image.jpg


Kul att farbror fick sitta längst fram på platsen avsedd för åldringar och handikappade :D
 

Randel

Cartier
SMP började även min klock-resa för nästan 15 år sedan. Jag använder den ytterst sällan och funderar på att flippa den. Jag var väldigt nostalgisk förr och hatade att sälja saker jag en gång köpt, men det har gått över med åren. Om jag äger något (av värde) som jag inte använder längre brukar jag tänka såhär: Någon annan kan ha bättre nytta av den här saken, och jag kan lägga pengarna på något annat.
 

Vess1an

IG-88
2-Faktor
Good spotted Leben!

Verkar som den stora målgruppen på KS är de som haft men inte längre har SMP?
Kanske snarare dags för en Alla-som-ägt-en-SMP-men-inte-idag GTG och dränka våra sorger tillsammans, delge våra fina SMP-stunder etc? ;)
 

Camo00

Patek
Har mycket sällan min SMP på mig, klockan som för cirka 15 år sedan startade detta vansinne. Idag är dagen D. Typ första gången den sitter på armen under 2014......

Och när jag kliver på en buss i Nacka händer det. Busschauffören har en likadan. Väl använd, nu ljusblå i färgen. Känns tryggt att få skjuts till stan av någon som när som helst kommer ta sitt klockintresse till nya nivåer. Han vet bara inte om det ännu.....

Bilder som håller så kallad MKRGG kvalité:
image.jpg
image.jpg


Snyggt!! Men den platsen är reserverad för äldre och handikappade... :wideyed:
 
Topp