• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Ett litet dilemma!

image.jpeg
image.png
image.png
Jag har helt snöat mig in på Nomos för tillfället och vet att nästa köp blir en Nomos Orion 38! Jag har en Rolex OP 39 med rhodium dial som jag funderar på att sälja, för att köpa både en Nomos och en Omega SMP 300 Master Co-axial! Frågan är behålla OP och köpa en Orion eller sälja OP köpa Orion och en beggad SMP i tillägg?
 
Vad säger magkänslan?

Jag fick OP till bra pris så om jag säljer den tjänar jag ett par tusen! Omega SMP är en klocka jag velat pröva sen den kom ut, och det ligger just nu 2 här på klocksnack till bra pris, Nomos Orion ska jag ha i vilket fall som helst=) För att summera jag blir inte väldigt ledsen om Rolex får lämna=)
 

Empa

Donnie Brasco
2-Faktor
Jag fick OP till bra pris så om jag säljer den tjänar jag ett par tusen! Omega SMP är en klocka jag velat pröva sen den kom ut, och det ligger just nu 2 här på klocksnack till bra pris, Nomos Orion ska jag ha i vilket fall som helst=) För att summera jag blir inte väldigt ledsen om Rolex får lämna=)
Då så, bara att köra :)
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
+1 Testade en nu förra veckan.. satt riktigt dåligt på mig med tyvärr. Där försvann den ur min handla-lista iallafall.
Det är ändå rätt gött när det händer. Jag har velat ha en BP FF i typ 5 år, provade den och släppte tanken direkt därefter för att jag upplevde den som alldeles för stor. :)
 
  • Like
Reactions: M.U
Jag tycker du bör gå och prova Omegan, och därefter ta det beslut som känns bäst. Som tidigare nämnts är det ju otroligt tråkigt att köpa en klocka som inte sitter särskilt bra på en.
Lycka till!
 
Topp